Minden ötödik EA töltőállomást akkus energiatároló támogat

Az Electrify America eddig 140 töltőállomására telepített akkumulátoros energiatárolót, melyek összesített teljesítménye több mint 30 MW.

Az Electrify America elektromobilitás szolgáltató a Volkswagen csoport részeként az Ionity tengerentúli testvérének tekinthető. A cég jelenleg 693 töltőállomáson összesen 2037 töltőoszlopot üzemeltet, melyek között az európai hálózattal ellentétben CHAdeMO töltők is megtalálhatók. A 140 akkuval támogatott töltőállomás azt jelenti, hogy a töltőszigetek mintegy 20%-án található már energiatároló. A 140 energiatárolós töltőállomásból 90 Kalifornia területén található.

A 30 MW összteljesítmény azt jelenti, hogy egy állomásra több mint 200 kW jut, amely nagyobb, mint egy mai elektromos autó átlagos töltési teljesítménye, és megközelíti a leggyorsabban tölthető modellek csúcsteljesítményét, így elméletben állomásonként néhány autó akár kizárólag az akkuból kiszolgálható.

A tárolókapacitást a friss közlemény nem részletezi, 2019 februárjában azonban bejelentették, hogy több mint 100 állomásra kerül 210 kW teljesítménnyel és 350 kWh tárolókapacitással rendelkező Tesla Powerpack, amely összecseng a 30 MW összteljesítmény alapján egy helyszínre jutó átlagos teljesítménnyel.

Az akkumulátorok több szempontból is csökkentik a költségeket. Az energiatárolók akkor töltődnek fel, amikor völgyidőszakban kedvező az elektromos energia ára, a tárolt energiát pedig csúcsidőszakban használják fel. Ezen kívül csökkentik a nagy lekötött teljesítményért fizetendő díjakat is azáltal, hogy az akkunak köszönhetően egy helyszínre több töltőoszlopot tudnak telepíteni, mint amennyit a lekötött teljesítmény lehetővé tenne. Mindkét előny csökkenti az energiaszolgáltatónak fizetendő díjakat, így az Electrify America a végfelhasználóknak is kedvezőbb áron tud szolgáltatni.

Az akkumulátorok további előnye, hogy egyenletesebbé teszik az elektromos hálózat terhelését. Környezetvédelmi szempontból létfontosságú, hogy az energiatárolóknak köszönhetően növelhető a megújuló energia aránya is az elektromos autók töltésében, például a naperőművek időben változó termeléséhez is igazodni tudnak az akkumulátorok feltöltésével.

Az Electrify America további tervei között szerepel, hogy már a jövő évben megfelelő tanúsítványokat szerezzen az energiatárolóknak ahhoz, hogy virtuális erőműként is működhessenek. A gyakorlatban arról van szó, hogy ha az akkumulátorok megteltek, de éppen nincs folyamatban túl sok töltés, akkor a töltőállomás a csúcsidőszakban képes lesz támogatni az elektromos hálózatot. Az Electrify America az Olivine-nal együttműködve kezdi meg az elektromosautó töltőinfrastruktúra integrációját a a kaliforniai független rendszerüzemeltető (CAISO) nagykereskedelmi energiapiacára.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.