PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Minden ötödik EA töltőállomást akkus energiatároló támogat

Az Electrify America eddig 140 töltőállomására telepített akkumulátoros energiatárolót, melyek összesített teljesítménye több mint 30 MW.

Az Electrify America elektromobilitás szolgáltató a Volkswagen csoport részeként az Ionity tengerentúli testvérének tekinthető. A cég jelenleg 693 töltőállomáson összesen 2037 töltőoszlopot üzemeltet, melyek között az európai hálózattal ellentétben CHAdeMO töltők is megtalálhatók. A 140 akkuval támogatott töltőállomás azt jelenti, hogy a töltőszigetek mintegy 20%-án található már energiatároló. A 140 energiatárolós töltőállomásból 90 Kalifornia területén található.

A 30 MW összteljesítmény azt jelenti, hogy egy állomásra több mint 200 kW jut, amely nagyobb, mint egy mai elektromos autó átlagos töltési teljesítménye, és megközelíti a leggyorsabban tölthető modellek csúcsteljesítményét, így elméletben állomásonként néhány autó akár kizárólag az akkuból kiszolgálható.

A tárolókapacitást a friss közlemény nem részletezi, 2019 februárjában azonban bejelentették, hogy több mint 100 állomásra kerül 210 kW teljesítménnyel és 350 kWh tárolókapacitással rendelkező Tesla Powerpack, amely összecseng a 30 MW összteljesítmény alapján egy helyszínre jutó átlagos teljesítménnyel.

Tesla Powerpacket kapnak az Electrify America villámtöltői

Az akkumulátorok több szempontból is csökkentik a költségeket. Az energiatárolók akkor töltődnek fel, amikor völgyidőszakban kedvező az elektromos energia ára, a tárolt energiát pedig csúcsidőszakban használják fel. Ezen kívül csökkentik a nagy lekötött teljesítményért fizetendő díjakat is azáltal, hogy az akkunak köszönhetően egy helyszínre több töltőoszlopot tudnak telepíteni, mint amennyit a lekötött teljesítmény lehetővé tenne. Mindkét előny csökkenti az energiaszolgáltatónak fizetendő díjakat, így az Electrify America a végfelhasználóknak is kedvezőbb áron tud szolgáltatni.

Már harminc napelemes töltő kínál ingyen áramot Kaliforniában

Az akkumulátorok további előnye, hogy egyenletesebbé teszik az elektromos hálózat terhelését. Környezetvédelmi szempontból létfontosságú, hogy az energiatárolóknak köszönhetően növelhető a megújuló energia aránya is az elektromos autók töltésében, például a naperőművek időben változó termeléséhez is igazodni tudnak az akkumulátorok feltöltésével.

Az Electrify America további tervei között szerepel, hogy már a jövő évben megfelelő tanúsítványokat szerezzen az energiatárolóknak ahhoz, hogy virtuális erőműként is működhessenek. A gyakorlatban arról van szó, hogy ha az akkumulátorok megteltek, de éppen nincs folyamatban túl sok töltés, akkor a töltőállomás a csúcsidőszakban képes lesz támogatni az elektromos hálózatot. Az Electrify America az Olivine-nal együttműködve kezdi meg az elektromosautó töltőinfrastruktúra integrációját a a kaliforniai független rendszerüzemeltető (CAISO) nagykereskedelmi energiapiacára.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.