Számtalan példát láttunk már arra, hogyan igyekeznek üzleti megfontolásból új feladatot találni elektromos autóikból kiszerelt használt akkumulátoraiknak az autógyártók – most a Jaguar mutatta be saját megoldását. A Jaguar I-PACE elektromos szabadidő-autóból kivett akkucsomagok a Pramac Off Grid Battery Energy Storage System berendezésében lelnek második életre, amely nem más, mint egy hordozható, akkumulátoros energiatároló rendszer olyan helyszínekre tervezve, ahol az energiaellátás a villamosenergia-hálózaton keresztül limitált, vagy megoldhatatlan.
Az energiatároló rendszer maximális kapacitása 125 kWh, azaz közel másfél Jaguar I-PACE akkucsomag lítium-ion celláit tartalmazza. A berendezést már élesben is kipróbálták a Jaguar TCS Racing versenycsapat brit és spanyolországi tesztjei során, amikor a Formula E futamokra való felkészülés közben a csapat diagnosztikai berendezéseinek biztosítottak áramot. Az akkurendszert, mely kereskedelmi forgalomban is megjelenik a Jaguar közleménye szerint, Type 2 csatlakozóval is felszerelték, AC hálózaton maximálisan 22 kW leadására képes.
A használt elektromosautó-akkumulátorok újrahasználata a brit autógyártó szerint segít lekerülni a túl korai újrahasznosításukat, meghosszabbítva ezzel az életüket és növelve a kihasználtságukat, továbbá a biztonságos alapanyag-ellátáshoz is hozzájárul. Az I-PACE akkumulátorai akár harmadik életet is kaphatnak valamilyen alacsony energiaigényű applikációban, amikor pedig már nem lehet tovább halogatni az elkerülhetetlent, akkor sem esnek ki a körforgásból, hiszen 95%-ban újrahasznosíthatók.