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
auto

Németország Tesla-sebességgel szabadulna meg az orosz energiahordozóktól

energia
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Németországnak „Tesla-sebességgel” kell átalakítania az energiarendszerét, mondta Robert Habeck, a Zöldek Pártjának gazdasági és klímaügyi minisztere.

Az orosz-ukrán háború következtében Európa országai igyekeznek függetlenedni az orosz energiahordozóktól. Robert Habeck egy találkozót követő sajtótájékoztatón a Tesla Berlin mellett felépült gyárát jelölte meg példaként az energiarendszer átalakításának területén. Az amerikai autógyártó gigagyára két év alatt felépült, annak ellenére, hogy számos bürokratikus folyamat lassította, akadályozta a beruházást.

Napi 139 milliárddal finanszírozzuk Putyin háborúját

„Nem folytathatjuk a mi döcögős tempónkkal” – mondta Habeck, azzal érvelve, hogy a Tesla európai gigagyárának gyors felépítése példát mutatott arra, hogy milyen ambiciózus, nagyszabású energiaátállási projekteket lehet gyorsan végrehajtani. Az új megújuló erőművek, a hálózati és hidrogén-infrastruktúra, de az új cseppfolyósított földgáz (LNG) terminálok építésének is hasonló sebességgel kellene történnie.

Ugyanakkor a miniszter óvatosságra is int. Véleménye szerint a kereskedelem teljes leállítása „nemcsak egyéni szintű kellemetlenségeket jelentene, hanem az egész társadalom számára óriási károkat eredményezne”, amely végső soron az Oroszországgal szemben bevezetett energiakereskedelem szankciókat is aláásná. A meggondolatlan döntések azt eredményezhetnék, hogy nem tudják fenntartani a szankciókat. Más lenne persze a helyzet, ha Oroszország úgy döntene, hogy maga fogja vissza az energiaellátást.

Németország nem tervezi az atomerőművek üzemidejének meghosszabbítását

A zöld politikus szerint most már világossá válik, hogy „a megújulók hozzájárulnak Európa biztonságához”, és nagymértékben fokozni kell a fogyasztás csökkentésére, a hatékonyság növelésére és több ágazat villamosítására irányuló erőfeszítéseket. Habeck minisztériuma (BMWK) a környezetvédelmi minisztériummal (BMVU) együtt kizárta a megmaradt német atomerőművek üzemidejének meghosszabbítását, azonban a szénerőműveket a leállításuk előtt kapacitástartalékba helyezik. A szénerőművek végleges leállításának elhalasztása mellett azzal érvelt, hogy „jelenleg az ellátás biztonsága minden más szempontot felülmúl”. Ugyanakkor azt mondta, bízik abban, hogy a tervezettnél tovább üzemelő szénerőművek esetleges további kibocsátása végül a megújuló energiaforrások gyorsabb terjeszkedésével kompenzálható.

Címlapkép: A Giga Berlin hivatalos látványterve. Forrás: Tesla

Musk: több olaj, földgáz és atomenergia kell

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.