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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Bő egy hónap múlva, április 19-én mutatja be vadonatúj elektromos autóját, az EQS SUV névre keresztelt sportterepjárót a Mercedes-Benz – derült ki a prémium autógyártó vállalat legfrissebb sajtóközleményéből, amelyben új akkugyárának megnyitásáról is beszámolt. Az EQE SUV, melynek utasterét a gyártó már most teljesen felfedte, röviddel a világpremier után megy sorozatgyártásba az amerikai Tuscaloosában, abban a létesítményben, amely már 1997. óta ontja magából a Mercedes-Benz nagy méretű SUV-jait. Ennek a gyárnak a közeli szomszédságában nyitotta meg új akkumulátorgyárát a vállalat az Alabama állambeli Bibb megyében, ahonnan az EQS SUV, valamint a szintén Tuscaloosában gyártott EQE SUV elektromos modellek akkumulátorpakkjait biztosítják majd.

A Mercedes-Benz alabamai autógyárában a GLE, GLE Coupé, GLS, valamint a Mercedes-Maybach GLS modellek gyártósorán szerelik össze a két elektromos újdonságot, hiszen a digitális, hatékony, és rugalmas rendszer lehetővé teszi különböző hajtásláncú járművek egy szerelőszalagon való gyártását – írja a német vállalat. Ami az új akkugyárat illeti, a magas teljesítményű lítium-ion csomagok összeszerelése egy 300 méter hosszú, több mint 70 állomásból álló gyártósoron történik, teljesen CO2-semlegesen. Összesen 600 embernek ad majd itt munkát az elektromos Mercedesek akkumulátorainak összeszerelése. Az EQS és EQE SUV NMC kémiás akkukat fognak használni, melyekben a nikkel, kobalt, és mangán 8:1:1 arányban van jelen.

Ahol a piaci viszonyok engedik, a Mercedes-Benz kizárólag tisztán elektromos autókat fog értékesíteni 2030-ra, ehhez pedig nagy mennyiségű akkumulátorcellára lesz szüksége. A partnereivel közösen világszerte összesen 8 akkucellagyár megépítését tervezi, melyek együttes kapacitása eléri a 200 GWh-t az évtized végére. A vállalat célja, hogy az akkucellát lokálisan tudja beszerezni – az Egyesült Államokban ezért az Envision AESC-vel kötött megállapodást, amely az évtized közepétől szállítja majd új amerikai gyárából a Mercedes alabamai gyárába az akkucellákat.

Az EQS SUV a Mercedes-Benz legelső sportterepjárója, de a harmadik modellje lesz a kifejezetten villanyautók alá tervezett padlólemezén. Az autó ötvözi az EQS szedánban felvonultatott luxust és technológiai változatosságot a tágas SUV-k kényelmével és praktikusságával. A járműbe opcionálisan harmadik üléssor is rendelhető, így akár hét utasnak is jut hely, a műszerfalat pedig teljes egészében be lehet borítani az 56 colos hajlított Hyperscreen szuperkijelzővel a vásárló kérésére.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.