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
auto
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

Azt már régóta tudjuk, hogy a Debrecenben épülő BMW-gyár abból a szempontból sorsfordító jelentőséggel bír majd a vállalat életében, hogy itt készülnek majd először a vadonatúj, tisztán elektromos autók alá tervezett Neue Klasse architektúra modelljei 2025-től, amely a legfrissebb információk szerint 800 V-os rendszerrel és akár 350 kW töltési teljesítménnyel érkezik. A bajor autógyártó legfrissebb közleményéből most azt is megtudhatjuk, hogyan forradalmasítja a létesítmény az autógyártás folyamatát.

BMW: Megkezdtük a magyar gyár épületeinek építését

A BMW egy úgynevezett iFACTORY gyártási stratégiát dolgozott ki, amely definiálja a gyárak és gyártási technológiák jövőbeli orientációját, és megoldást biztosít az elektromobilitás kihívásaira. Az iFACTORY három kulcsterületre összpontosít: a hatékony, precíz, és extrém rugalmas gyártásra, a fenntartható, erőforrás-hatékony, és körforgásos működésre, valamint a digitalizációra, különösen a mesterséges intelligencia használatára.

A vállalat azt írja, hogy a rugalmasság mindig is az elsődleges versenyelőnyei közé tartozott azáltal, hogy egyetlen gyártósoron különböző hajtásláncok és járműmodellek készülhetnek, amely villámgyorsan képes reagálni a kereslet változásaira. A vásárlók szempontjából ez a rugalmasság azt jelenti, hogy akár a gyártás időpontja előtt hat nappal is változtathatnak a konfiguráció bizonyos elemein. A BMW iFACTORY célja, hogy a gyártási folyamat során még több hasznos, valós idejű adatot használjon fel a globális gyártás pontosabb és átláthatóbb ellenőrzése, és a lehető leggyorsabb válaszidő elérése érdekében.

Ami a fenntarthatóságot illeti, az iFACTORY egy teljesen új szintet jelent:

Terveink szerint a debreceni gyár lesz az első olyan autógyár a világon, amely teljesen felhagy a fosszilis energiaforrásokkal a gyártási folyamataiban” – mondta Milan Nedeljković, az igazgatótanács gyártásért felelős tagja. „Debrecen lesz az első CO2-mentes járműgyárunk, és egyértelműen a fejlesztések élvonalába állít bennünket e tekintetben.”

A gyár villamos energiájának jelentős részét közvetlenül a helyszínen állítják majd elő. A fennmaradó részt 100 százalékban megújuló forrásból fedezik, amelynek túlnyomó többsége regionális forrásból származik majd. Ahol lehetséges, a gyártási anyagokat és erőforrásokat újra felhasználják, míg a hűtésből származó hulladékhőt a belső terek és a víz melegítésére fordítják.

A digitalizáció tekintetében a BMW iFACTORY az adatok konzisztenciáját teljesen új szintre emeli a teljes értékláncon és minden folyamatláncon keresztül. A virtualizáció különösen fontos szerepet kap – a BMW Group összes gyártóhelyének minden részletét 3D-s szkennelés rögzíti, így a tervezési munka gyakorlatilag bármikor és bárhonnan elvégezhető. A virtuális valóság az alkalmazottak képzésében segít, míg a mesterséges intelligencia számos folyamat automatizálását lehetővé teszi.

Ezt az új megközelítést teljes egészében elsőként a debreceni gyárban alkalmazza majd a BMW, de a jövőben minden létesítményében bevezeti.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás