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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Ma délután egy Kínából közvetített online eseményen bemutatkozott a Volkswagen ID.Aero, azaz a legújabb tisztán elektromos modell a MEB padlólemezre épülő ID. családban. A Passat utódjának szánt, majdnem 5 méter hosszú szedán az új csúcsmodell lesz a márka kínálatában, legalábbis a Trinity érkezéséig. A modellt a közepes méretű prémium szedánok szegmensébe pozicionálja a vállalat.

A rövid prezentáción sajnos nem hangzott el sok műszaki adat, de azt megtudtuk, hogy az Arteonéval vetekedő 0,23-as légellenállási együttható hozzájárul a jármű kiváló aerodinamikai adottságaihoz, amely eredményeként a WLTP szerinti becsült hatótáv akár 620 kilométer lehet. Az autóban egy nettó 77 kWh-s akkucsomag biztosítja az elektromos energiát a villanymotornak, tehát az ID. széria többi tagjában használatos legnagyobb akkupakk került a szedánba, azt azonban nem említi a cég, hogy történt-e valamiféle fejlesztés az akkumulátorrendszerben.

Az ID.Aero gyártási változata 2023 elején mutatkozik be Kínában, ahol kétféle változatban is megjelenik – egyiket a FAW-Volkswagen, másikat a SAIC-Volkswagen közös vállalkozás fogja gyártani. A forgalmazás 2023 második felében indul. A modell Európában és az Egyesült Államokban is megjelenik, várhatóan némileg módosított dizájnnal és specifikációkkal, de 2023 végére már ezeken a piacokon is elindul az értékesítés. Európának az emdeni létesítmény fogja gyártani az új modelleket.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.