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
auto

(Még) nem tiltja ki a Teslákat a német rendőrség

elektromos autó
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

Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a kínai politikai vezetés már több érzékenynek minősített területről kitiltotta a Teslákat azok kamerái és a potenciális amerikai kémkedés miatt.

Most Németországból érkeztek hasonló hírek, de úgy tűnik, nem eszik olyan forrón azt a kását.

Biztonsági megfontolások

A berlini rendőrség háza tájáról érkezett a hír, hogy egy új belső rendelet szerint kitiltanák a Teslákat a főkapitányság és a szövetségi rendőrség területéről, azaz ezek parkolóházaiból, mélygarázsaiból, illetve felszíni parkolóiból. A teslamag.de úgy tudja, a döntés mögött az áll, hogy a rendőrség biztonsági főnökének figyelmét felkeltette az állami ZDF tévécsatorna egy januári anyaga, amely szerint a Teslák folyamatosan rögzítik az autó környezetét, majd ezek a felvételek egy holland szerverre kerülnek, és nem lehet tudni, mi történik velük.

Ahogy erről már korábban is írtunk, a cég ezeket az állításokat tagadja, a Sentry Mode biztonsági kamerájának felvételeit az autó csak a saját USB meghajtóján tárolja, az élő kamerakép pedig titkosítottan tud eljutni a tulajdonos telefonjára és a Tesla maga sem fér hozzá. Az Őrszem funkciót egyébként nemcsak szimplán ki, illetve be lehet kapcsolni, de a sofőr a profiljába azt is elmentheti, hogy otthon, a munkahelyén, vagy a beépített navigációban kedvencként megjelölt helyszíneken soha ne rögzítsen. Hasonlóképpen a fedélzeti kamerát a tulajdonos ki, illetve be tudja kapcsolni, illetve a menet közben rögzített felvételeket az autó egy idő után felülírja, illetve eleve csak a kocsi meghajtóján rögzíti.

Ezen funkciók jogi státuszáról az év elején írtunk:

Bűnöző akinek kamera van az autójában?

Mégsem, illetve még nem

A belső rendelet valós, illetve valós volt, azonban miután ennek híre kelt a médiában, a német rendőrség elég gyorsan visszavonulót is fújt.

Mint közleményükben tudatták, valóban folyik egy belső vizsgálat a beépített kamerákkal kapcsolatban, de ez még nem zárult le, így a biztonsági főnök döntése semmisnek lett nyilvánítva.

A beszámolók szerint a rendőrszakszervezet üdvözölte a szerintük hibásan meghozott döntés gyors korrekcióját. A hírek egyébként arról is szóltak, hogy a berlini második kerületi rendőrkapitány személyesen is érintett, mivel Tesla-tulajdonos és fenntartott parkolója van a kapitányságon. Állítólag azt fontolgatták, hogy milyen útvonalon tudná a parkolót úgy megközelíteni, hogy ne haladjon el a lőszerraktár, illetve a különleges egységek épülete mellett.

Arról egyelőre nincs információ, hogy a rendőrség szakemberei bármi konkrét bizonyítékot találtak volna a ZDF szerkesztőinek anyagában megfogalmazott állítások kapcsán, vagy, hogy egyeztettek-e volna az autógyártóval.

Egy kínai városból kitiltották a Teslákat

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.