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
auto
2024. 04. 19. péntek

Az Electrive értesülései szerint a Volkswagen Csoport legalább egy hétre leállította az ID.Buzz elektromos kisbusz gyártását Hannoverben, miután minőségi problémákkal szembesültek az akkumulátorban. A vállalat szóvivője megerősítette a híreket, de kiemelte, hogy az ID.Buzz egy új akkumulátorbeszállító újfajta akkucelláját használja, így egyedül ez a modell érintett. Mindazonáltal a technológiát később más MEB-padlólemezes villanyautókba is beszerelné a Volkswagen. Érdekes egybeesés továbbá, hogy a népszerű norvég youtubernek, Björnnek vissza kellett vinnie ID.5 GTX tesztautóját, miután hibás akkucellák miatt a 77 kWh nettó kapacitás helyett csak 65 kWh energiát tudott tárolni a jármű akkumulátora.

A MEB akkumulátorrendszer gyártása Braunschweigben

A hannoveri gyárból érkező hírek szerint a gyártás leállítását az eredményezte, hogy néhány cella nem éri el a kívánt teljesítményt, a feszültség leesik, ez pedig nem csak a hatótávot, de az akkumulátor élettartamát is negatívan befolyásolja. A beszállító által végzett minőségellenőrzések során állítólag már felfedezték a hibát és dolgoznak a javításon, de egyéb részleteket nem árult el a VW.

Az ID.Buzz Pro és ID.Buzz Cargo modellek gyártása június elején kezdődött, és sajtóértesülések szerint nagyjából 500 darab készült el mostanáig, de a kiszállítás még nem kezdődött el. A tervek szerint idén összesen 15.000 példány gurul le a gyártósorokról, teljes kapacitáson pedig évi 130.000 darab gyártását végzik majd a hannoveri alkalmazottak.

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.