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 Ebben a sorozatban egy hat éves, közel 200.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. Az előző részben arról írtam, hogyan fér el 6-7 fő, köztük 3 kisgyerek, méretes gyerekülésekkel az autóban. Ezúttal pedig azt vesézem ki, hogy milyenek az autó csomagszállító képességei, mennyire praktikus és tágas a hatalmas autó csomagtere. Ahogy az autó méreteiből sejthető, a csomagtér is hatalmas. Amikor a 6-7. ülés nincs használatban és le van döntve, akkor bő 10 centit elvesz az 5 személyes változathoz képest a csomagtér magasságából. A harmadik sor mögötti álpadló 2 szintre is behelyezhető, így egy síkba hozható a teljes csomagtér padló. Mivel mi gyakran használunk legalább 6 ülést, nálunk ez a padló teljesen kikerült, így egy babakocsi váz, amelyre a legkisebb gyermek hordozója rácsatolható, éppen elfér függőleges helyzetben a 6. ülés mögött anélkül, hogy a babakocsi kerekeit ki kellene szerelni minden használat után. Hat személlyel téli hosszú hétvégére elutazva kényelmesen elfért hatunk csomagja a 7. ülés helyén és a mögötte lévő gigantikus üregben úgy, hogy még a fent említett babakocsit sem kellett otthon hagynunk. Ebben az esetben egyetlen megoldandó feladat a csomagok rögzítése, hogy a mennyezetig pakolt táskák ne boruljanak egy tempósabban vett kanyarban a 6. ülésben utazó gyermek nyakába. Az első csomagtér (frunk) mérete is meghökkentő. A kötelező tartozékok és töltőkábelek elvesznek benne, pedig a Teslában ez az átlagnál többet jelent, hiszen a régi Teslák mindenevők, azaz a szokásos konnektoros és utcai Type2 töltőkábelek mellett itt utazik még egy CHAdeMO és egy CCS adapter is. Nos, az említett téli utazásnál itt elfért még egy pár síbakancs és 3 pár korcsolya (igaz ebből kettő gyerek méret) is, de 6 db-os 2 literes ásványvízből is befér több zsugornyi. A feketeleves akkor következik, amikor hosszabb tárgyat, például sílécet vagy szánkót, esetleg összetekert szőnyeget szeretnénk szállítani. A mi autónkban a 2. sor dönthető, tologatható, de kényelmes kagylóüléseinek háttámlája nem hajtható le teljesen, így még 2-3 utassal sem tudunk síléceket magunkkal vinni a csomagtartóban. A felfelé nyíló hátsó ajtók miatt a tetőcsomagtartó is kiesik. Szerencsére vonóhorog van, így mi egy kerékpárszállítóra rögzítve vittük magunkkal a síléceket és szánkókat. Model X hétköznapok #4: kritikán aluli a szerviz kommunikációja Model X hétköznapok #2: valódi 7 személyes? Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!