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
auto
2024. 05. 28. kedd

A minap beszámoltunk róla, hogy a Polestar 2 nagyszabású frissítéssel lép a következő modellévébe, amelynek köszönhetően a motorteljesítménye, a hatótávolsága, és a töltés teljesítménye is jelentős mértékben megnőtt. A műszaki fejlesztéseket a Volvo villanyautói is megkapják.

A kínai Geely tulajdonában álló svéd márka jelenleg két tisztán elektromos modellt kínál vásárlóinak, az XC40 Recharge és a C40 Recharge szabadidő-autókat. Mindkét modellhez új típusokat vezet be a gyártó: a korábbi egymotoros, 170 kW teljesítményű, elsőkerékhajtású változat kifut, helyére 175 kW-os, hátsókerékhajtású verzió kerül.

A kisebb, 69 kWh-s akkukapacitás marad változatlan, de a hűtésben elért fejlesztéseknek köszönhetően nő a hatótáv. Az XC40 Recharge esetében 425 kilométerről 460 kilométerre (WLTP), a C40 Recharge-nál pedig 438-ról 476-ra.

Volvo XC40 Recharge

Érkezik egy másik egymotoros RWD típus, ennek a 185 kW-os motorteljesítményéhez nagyobb, 82 kWh-s akkukapacitás társul, így az XC40 515 kilométert, a C40 pedig 533 kilométert tud megtenni egy töltéssel. A nagyobb aksi akár 200 kW-tal is tölthető az erre alkalmas DC töltőoszlopokon, ami jelentős növekedés a korábban elérhető maximum 150 kW-hoz képest. Egy 10-80%-os töltés mintegy 28 percet vesz igénybe ideális körülmények között. A kisebbik aksi 130 kW-tal tölthető, és 34 percbe telik a feltöltése 10 százalékról 80-ra.

Volvo C40 Twin Recharge

Az új motorokat az összkerékhajtású változatba is beszerelik. Míg korábban mindkét tengelyre egy-egy 150 kW-os erőforrás került, mostantól hátul a saját házon belül fejlesztett 183 kW-os állandó mágneses motorja dolgozik, elöl pedig egy új 117 kW-os aszinkron motor kap helyet. Az új konfigurációhoz 82 kWh akku társul, így az XC40 Recharge Twin Motor AWD 500 kilométert, a C40 Recharge Twin Motor AWD 507 kilométert megy el egy töltéssel – ezek 62, illetve 56 kilométeres növekedést jelentenek. A hatótáv növeléséhez az új 19 colos könnyűfém keréktárcsák is hozzájárulnak.

A két villanyautó korábbi változatait mi is kipróbáltuk, alább olvashatók a tesztjeinkről készült beszámolók.

Villanyautó teszt: Volvo XC40 Recharge

Villanyautó teszt: Volvo C40 Twin Recharge

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.