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
auto
2024. 07. 27. szombat

A minap beszámoltunk róla, hogy a Polestar 2 nagyszabású frissítéssel lép a következő modellévébe, amelynek köszönhetően a motorteljesítménye, a hatótávolsága, és a töltés teljesítménye is jelentős mértékben megnőtt. A műszaki fejlesztéseket a Volvo villanyautói is megkapják.

A kínai Geely tulajdonában álló svéd márka jelenleg két tisztán elektromos modellt kínál vásárlóinak, az XC40 Recharge és a C40 Recharge szabadidő-autókat. Mindkét modellhez új típusokat vezet be a gyártó: a korábbi egymotoros, 170 kW teljesítményű, elsőkerékhajtású változat kifut, helyére 175 kW-os, hátsókerékhajtású verzió kerül.

A kisebb, 69 kWh-s akkukapacitás marad változatlan, de a hűtésben elért fejlesztéseknek köszönhetően nő a hatótáv. Az XC40 Recharge esetében 425 kilométerről 460 kilométerre (WLTP), a C40 Recharge-nál pedig 438-ról 476-ra.

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

Volvo XC40 Recharge

Érkezik egy másik egymotoros RWD típus, ennek a 185 kW-os motorteljesítményéhez nagyobb, 82 kWh-s akkukapacitás társul, így az XC40 515 kilométert, a C40 pedig 533 kilométert tud megtenni egy töltéssel. A nagyobb aksi akár 200 kW-tal is tölthető az erre alkalmas DC töltőoszlopokon, ami jelentős növekedés a korábban elérhető maximum 150 kW-hoz képest. Egy 10-80%-os töltés mintegy 28 percet vesz igénybe ideális körülmények között. A kisebbik aksi 130 kW-tal tölthető, és 34 percbe telik a feltöltése 10 százalékról 80-ra.

Volvo C40 Twin Recharge

Az új motorokat az összkerékhajtású változatba is beszerelik. Míg korábban mindkét tengelyre egy-egy 150 kW-os erőforrás került, mostantól hátul a saját házon belül fejlesztett 183 kW-os állandó mágneses motorja dolgozik, elöl pedig egy új 117 kW-os aszinkron motor kap helyet. Az új konfigurációhoz 82 kWh akku társul, így az XC40 Recharge Twin Motor AWD 500 kilométert, a C40 Recharge Twin Motor AWD 507 kilométert megy el egy töltéssel – ezek 62, illetve 56 kilométeres növekedést jelentenek. A hatótáv növeléséhez az új 19 colos könnyűfém keréktárcsák is hozzájárulnak.

A két villanyautó korábbi változatait mi is kipróbáltuk, alább olvashatók a tesztjeinkről készült beszámolók.

Villanyautó teszt: Volvo XC40 Recharge

Villanyautó teszt: Volvo C40 Twin Recharge

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.