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
auto
2024. 07. 27. szombat

Ebben a sorozatban egy hat éves, közel 200.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. Az előző részben arról írtam, hogyan fér el 6-7 fő, köztük 3 kisgyerek, méretes gyerekülésekkel az autóban. Ezúttal pedig azt vesézem ki, hogy milyenek az autó csomagszállító képességei, mennyire praktikus és tágas a hatalmas autó csomagtere.

Ahogy az autó méreteiből sejthető, a csomagtér is hatalmas. Amikor a 6-7. ülés nincs használatban és le van döntve, akkor bő 10 centit elvesz az 5 személyes változathoz képest a csomagtér magasságából. A harmadik sor mögötti álpadló 2 szintre is behelyezhető, így egy síkba hozható a teljes csomagtér padló. Mivel mi gyakran használunk legalább 6 ülést, nálunk ez a padló teljesen kikerült, így egy babakocsi váz, amelyre a legkisebb gyermek hordozója rácsatolható, éppen elfér függőleges helyzetben a 6. ülés mögött anélkül, hogy a babakocsi kerekeit ki kellene szerelni minden használat után.

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

Hat személlyel téli hosszú hétvégére elutazva kényelmesen elfért hatunk csomagja a 7. ülés helyén és a mögötte lévő gigantikus üregben úgy, hogy még a fent említett babakocsit sem kellett otthon hagynunk. Ebben az esetben egyetlen megoldandó feladat a csomagok rögzítése, hogy a mennyezetig pakolt táskák ne boruljanak egy tempósabban vett kanyarban a 6. ülésben utazó gyermek nyakába.

Az első csomagtér (frunk) mérete is meghökkentő. A kötelező tartozékok és töltőkábelek elvesznek benne, pedig a Teslában ez az átlagnál többet jelent, hiszen a régi Teslák mindenevők, azaz a szokásos konnektoros és utcai Type2 töltőkábelek mellett itt utazik még egy CHAdeMO és egy CCS adapter is. Nos, az említett téli utazásnál itt elfért még egy pár síbakancs és 3 pár korcsolya (igaz ebből kettő gyerek méret) is, de 6 db-os 2 literes ásványvízből is befér több zsugornyi.

A feketeleves akkor következik, amikor hosszabb tárgyat, például sílécet vagy szánkót, esetleg összetekert szőnyeget szeretnénk szállítani. A mi autónkban a 2. sor dönthető, tologatható, de kényelmes kagylóüléseinek háttámlája nem hajtható le teljesen, így még 2-3 utassal sem tudunk síléceket magunkkal vinni a csomagtartóban. A felfelé nyíló hátsó ajtók miatt a tetőcsomagtartó is kiesik.

Szerencsére vonóhorog van, így mi egy kerékpárszállítóra rögzítve vittük magunkkal a síléceket és szánkókat.

Model X hétköznapok #4: kritikán aluli a szerviz kommunikációja

Model X hétköznapok #2: valódi 7 személyes?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.