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
auto

Felhagy az Audi a plug-in hibridekkel a világ legnagyobb autópiacán

A plug-in hibridek visszaszorulását mi is követjük egy ideje az európai piacon, ám Kínában egyelőre továbbra is népszerűnek tűntek. Az Audi lépése viszont érdekes oldalról világítja meg az eladási adatokat.

A német márkánál úgy fogalmaztak, inkább az elektromos modellekre koncentrálnak.

Helyi fölény

Az Audi nagyságrendileg 600-650 ezer autót adott el Kínában az elmúlt években, és a kínálatnak része volt a plug-in hibrid paletta is, amely népszerű az ázsiai országban. Most viszont úgy döntöttek, hogy a tisztán elektromos modellekre koncentrálnak, a plug-in hibrideket kivezetik, ezt a piacot meghagyják a helyi márkáknak – nyilatkozta a cég egyik képviselője a német Handelsblatt gazdasági lapnak.

A lapnak nyilatkozó MarkLines piackutató elemzője arra hívat fel a figyelmet, hogy 2020 óta 34 százalékról 7 százalékra csökkent a német autógyártók piaci részesedése a kínai plug-in hibrid piacon, miközben a helyi márkák 75 százalékot hasítottak ki maguknak.

A bevételek erős visszaesése így logikussá teszi a lépést, főleg, hogy Kínában rendkívüli gyorsan növekszik a tisztán elektromos autók piaci részesedése,

a 2020-as 5,1 százalékról 2021-ben 12-re nőtt, 2022-re pedig 22 százalékra emelkedett a Cleantechnica összesítése szerint.

A prémium kategóriában ráadásul már igazából eltűnt az árkülönbség is az azonos tudású belsőégésű motoros és tisztán elektromos autók között, így az Audi logikája érthető.

Visszaszorulóban

A német márkák tavaly még mindig 4,4 millió autót adtak el Kínában, és piaci részesedésük 19,1 százalékot tett ki, azonban az egyre népszerűbb villanyautó piacon már sokkal rosszabb a helyzetük, mindössze 5 százalékot érnek el együtt, összesen – emlékeztet rá az Automobilwoche friss elemzése.

A német autóipari lap kiemeli, hogy a tíz legnépszerűbb villanyautó toplistáján egyetlen német márka sincs az országban, még a Volkswagen is csak 156 ezer elektromos autót adott el tavaly Kínában, és bár a kétharmados bővülés papíron jól mutat, a bázis nagyon alacsony volt, és ez csak igen kis szelete a márka 3,2 milliós eladási volumenének – emlékeztet rá a lap.

A piacot a BYD dominálja, és külföldi gyártók közül egyedül a Tesla tudott beférni a toplistákra. A lapnak nyilatkozó Stefan Reindl iparági szakértő úgy véli, autógyártóik piaci részesedése tovább fog esni Kínában, mivel hatalmas ellenszélben találták magukat.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.