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
auto
2024. 05. 01. szerda

Felhagy az Audi a plug-in hibridekkel a világ legnagyobb autópiacán

elektromos autó

A plug-in hibridek visszaszorulását mi is követjük egy ideje az európai piacon, ám Kínában egyelőre továbbra is népszerűnek tűntek. Az Audi lépése viszont érdekes oldalról világítja meg az eladási adatokat.

A német márkánál úgy fogalmaztak, inkább az elektromos modellekre koncentrálnak.

Helyi fölény

Az Audi nagyságrendileg 600-650 ezer autót adott el Kínában az elmúlt években, és a kínálatnak része volt a plug-in hibrid paletta is, amely népszerű az ázsiai országban. Most viszont úgy döntöttek, hogy a tisztán elektromos modellekre koncentrálnak, a plug-in hibrideket kivezetik, ezt a piacot meghagyják a helyi márkáknak – nyilatkozta a cég egyik képviselője a német Handelsblatt gazdasági lapnak.

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

A lapnak nyilatkozó MarkLines piackutató elemzője arra hívat fel a figyelmet, hogy 2020 óta 34 százalékról 7 százalékra csökkent a német autógyártók piaci részesedése a kínai plug-in hibrid piacon, miközben a helyi márkák 75 százalékot hasítottak ki maguknak.

A bevételek erős visszaesése így logikussá teszi a lépést, főleg, hogy Kínában rendkívüli gyorsan növekszik a tisztán elektromos autók piaci részesedése,

a 2020-as 5,1 százalékról 2021-ben 12-re nőtt, 2022-re pedig 22 százalékra emelkedett a Cleantechnica összesítése szerint.

A prémium kategóriában ráadásul már igazából eltűnt az árkülönbség is az azonos tudású belsőégésű motoros és tisztán elektromos autók között, így az Audi logikája érthető.

Visszaszorulóban

A német márkák tavaly még mindig 4,4 millió autót adtak el Kínában, és piaci részesedésük 19,1 százalékot tett ki, azonban az egyre népszerűbb villanyautó piacon már sokkal rosszabb a helyzetük, mindössze 5 százalékot érnek el együtt, összesen – emlékeztet rá az Automobilwoche friss elemzése.

A német autóipari lap kiemeli, hogy a tíz legnépszerűbb villanyautó toplistáján egyetlen német márka sincs az országban, még a Volkswagen is csak 156 ezer elektromos autót adott el tavaly Kínában, és bár a kétharmados bővülés papíron jól mutat, a bázis nagyon alacsony volt, és ez csak igen kis szelete a márka 3,2 milliós eladási volumenének – emlékeztet rá a lap.

A piacot a BYD dominálja, és külföldi gyártók közül egyedül a Tesla tudott beférni a toplistákra. A lapnak nyilatkozó Stefan Reindl iparági szakértő úgy véli, autógyártóik piaci részesedése tovább fog esni Kínában, mivel hatalmas ellenszélben találták magukat.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.