A plug-in hibridek visszaszorulását mi is követjük egy ideje az európai piacon, ám Kínában egyelőre továbbra is népszerűnek tűntek. Az Audi lépése viszont érdekes oldalról világítja meg az eladási adatokat. A német márkánál úgy fogalmaztak, inkább az elektromos modellekre koncentrálnak. Helyi fölény Az Audi nagyságrendileg 600-650 ezer autót adott el Kínában az elmúlt években, és a kínálatnak része volt a plug-in hibrid paletta is, amely népszerű az ázsiai országban. Most viszont úgy döntöttek, hogy a tisztán elektromos modellekre koncentrálnak, a plug-in hibrideket kivezetik, ezt a piacot meghagyják a helyi márkáknak – nyilatkozta a cég egyik képviselője a német Handelsblatt gazdasági lapnak.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 A lapnak nyilatkozó MarkLines piackutató elemzője arra hívat fel a figyelmet, hogy 2020 óta 34 százalékról 7 százalékra csökkent a német autógyártók piaci részesedése a kínai plug-in hibrid piacon, miközben a helyi márkák 75 százalékot hasítottak ki maguknak. A bevételek erős visszaesése így logikussá teszi a lépést, főleg, hogy Kínában rendkívüli gyorsan növekszik a tisztán elektromos autók piaci részesedése, a 2020-as 5,1 százalékról 2021-ben 12-re nőtt, 2022-re pedig 22 százalékra emelkedett a Cleantechnica összesítése szerint. A prémium kategóriában ráadásul már igazából eltűnt az árkülönbség is az azonos tudású belsőégésű motoros és tisztán elektromos autók között, így az Audi logikája érthető. Visszaszorulóban A német márkák tavaly még mindig 4,4 millió autót adtak el Kínában, és piaci részesedésük 19,1 százalékot tett ki, azonban az egyre népszerűbb villanyautó piacon már sokkal rosszabb a helyzetük, mindössze 5 százalékot érnek el együtt, összesen – emlékeztet rá az Automobilwoche friss elemzése. A német autóipari lap kiemeli, hogy a tíz legnépszerűbb villanyautó toplistáján egyetlen német márka sincs az országban, még a Volkswagen is csak 156 ezer elektromos autót adott el tavaly Kínában, és bár a kétharmados bővülés papíron jól mutat, a bázis nagyon alacsony volt, és ez csak igen kis szelete a márka 3,2 milliós eladási volumenének – emlékeztet rá a lap. A piacot a BYD dominálja, és külföldi gyártók közül egyedül a Tesla tudott beférni a toplistákra. A lapnak nyilatkozó Stefan Reindl iparági szakértő úgy véli, autógyártóik piaci részesedése tovább fog esni Kínában, mivel hatalmas ellenszélben találták magukat. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!