Okos húzással ösztönzi az autógyártókat a nagyobb hatótávra a kínai kormány

A kínai városképnek mostanra gyökeres részévé váltak a elektromos kisautók, melyek ugyan csak egy kis akkumulátornak adnak helyet, a városi közlekedésre és a megalopoliszok levegőjének megtisztítására tökéletesek. A villanyautózás számára rendkívül kedvező szabályozásnak köszönhetően Kína a világ legnagyobb elektromos jármű-piacát építette ki, ám a kormányzat felismerte, hogy a teljesen kibocsátásmentes közlekedés szempontjából nem elegendő, ha a gyártók beérik a kis hatótávú, olcsó villanyautók gyártásával. Ugyan a nagyobb városok saját maguk is szabályozzák a helyi piacot, a legújabb változtatás, mely a nagyobb hatótávolságot nyújtó autókat építő vállalatoknak kedvez, nemzeti szinten lépett érvénybe a pénzügyminisztérium jóváhagyásával február 12-én.

Forrás: SCMP

Ennek megfelelően azon elektromos autókra, melyek 400 kilométer fölötti távolságot tudnak egy töltéssel megtenni, 12 %-kal magasabb támogatás jár, mint korábban, azaz a 44 000 kínai jüan (~1 730 000 forint) helyett 50 000 jüan (~1 965 000 forint). Továbbá a támogatásokhoz szükséges minimum hatótáv-korlát is 150 kilométerre nőtt az eddigi 100-ról.

Baojun E100

Az országban kiemelten népszerű kisautók kitűnő példája a Baojun E100, mely a GM kínai partnerségéből származó, átszámítva mindössze 1,4 millió forintért megvásárolható gépkocsi. Ebből a villanyautóból 5 hónap alatt 11 446 darab kelt el, és a kereslet egyre növekszik, ráadásul – a gyártó szerencséjére – 155 kilométeres hatótávjával éppen a támogatott tartományba esik, sok másik hasonló kínai modellel ellentétben.

EZT OLVASTAD MÁR?  Két év múlva már évi százezer I.D. gurulhat ki a Volkswagen gyárából

A legnagyobb haszna a változtatásokból azonban az olyan új vállalatoknak lesz, mint például a Byton és a Nio, melyek a BYD-hez hasonlóan nagy hatótávú villanyautók gyártásába kezdtek.

Elektromos autót használsz?