1600 darabos villanykamion-rendelést zsebelt be a Volkswagen

Az elmúlt hónapokban a legnagyobb kamiongyártók igencsak megkönnyítették azon vállalatok dolgát, melyek flottájuk elektromosításával igyekeznek eleget tenni az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak: több olyan tisztán elektromos meghajtású járművet is bemutattak, melyek a következő 1-2 évben kerülnek gyártásba, és minden gond nélkül alkalmazhatók azokra a feladatokra, melyeket jelenleg a flotta dízeles tagjai végeznek, miközben magukkal hordozzák a zaj- és kipufogógáz-mentesség, valamint az olcsóbb fenntartási költség előnyeit. Az már nem újdonság, hogy a Tesla Semi rendkívül közkedvelt lett, és a bemutatója után záporoztak rá a megrendelések, gyakran 50-100, vagy a fölötti darabszámmal, sőt, a Nikola Motors hidrogénes kamionjából 800 darabot kért az Anheuser-Busch egyedül, ám néhány vállalat inkább a már régebb óta az autóiparban ténykedő gyártókban bízik inkább, így a Volvo Trucks, a Daimler, és a Renault Trucks villanyos teherautóira is akadnak jelentkezők. Mégis némelyest meglepő, hogy talán az eddigi legnagyobb rendelés, ami kibocsátásmentes kamionra érkezett, és a média is tudomást szerzett róla, az éppen a Volkswagennél landolt. Egy brazil sörfőző társaság, az Ambev ugyanis elhatározta, hogy régi szennyező dízeles kamionjait elektromosra cseréli, így rögtön 1600 darabot rendelt a Volkswagen brazíliai divíziója, a Volkswagen Caminhões e Ônibus által fejlesztett és tavaly bemutatott e-Delivery típusú teherautóból, ezzel felállítva a legtisztább kereskedelmi kamionflottát az egész országban. A tervek szerint 2023-ra kerülne valamennyi VW villanykamion a vállalathoz, amelyek ugyan csak az üzemeltetett flotta 35%-át teszik majd ki, mégis évente nagyjából 30 000 tonnányi szén-dioxidtól mentik meg a légkört az Ambev állítása szerint. A 170 kWh-s akkumulátorral felszerelt tehergépjárművek gyártása hivatalosan 2020-ban indul meg, azonban a legelső példányok még ez év végén eljutnak a sörgyár termékeit szétosztó 20 logisztikai céghez egy pilot program keretében.

A bejelentés egyébként nem sokkal azután történt, hogy a kamionsofőrök májusi sztrájksorozata után augusztus elején elfogadtak egy törvénymódosítást Brazíliában egy, a dízeles járműveket vezető alkalmazottaknak járó minimum viteldíj meghatározásáról, ami az üzemeltetést még költségesebbé teszi, ez nem vonatkozik azonban az elektromos járművekre. A Volkswagen egyik igazgatója leszögezte, hogy az Ambev már hónapokkal ezelőtt jelezte igényét a teherautókra, és a szerződés megkötésének időpontja pusztán véletlen egybeesés a törvénymódosítással, ám a szabályozásban bekövetkezett változások valóban arra ösztönözhetnek vállalatokat, hogy alaposan gondolják át a flottájuk jövőjét.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.