Öt plug-in hibrid is lesz a BMW 5-ös sorozatában

A jelenlegi generáció több mint 600 000 eladott példánya után megújítja 5-ös sorozatának limuzinját és kombiját a BMW, a ma reggeli online közvetítésben bemutatkoztak mindazok a külső és belső frissítések, melyek bevezetésére júliustól kerül sor. Az 1972 óta gyártott modellcsalád megjelenését sportosabb dizájnelemek gazdagítják, többek között a veséket is átszabta a BMW, valamint új fényszórókat is bevetett az autók vizuális hatásának felturbózása érdekében. Bővült a színválaszték is, valamint a látványnak és a légellenállásnak is jót tesznek a gyártó 20 colos Individual Air Performance Wheels elnevezésű keréktárcsái, melyek kilométerenként akár 3 grammal is csökkenteni tudják a jármű széndioxid-kibocsátását. Az újdonságok sora természetesen nem ér itt véget, a müncheni vállalat sokat fejlesztett a vezetéstámogató rendszereken, és minden korábbinál nagyobb digitalizációval látta el a széria új nemzedékét: a 2017 óta elérhető Apple CarPlay mellé júliustól az Android Auto is bekerül. Az utastér legfőbb újítása a 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel ellátott kijelző- és járművezérlő rendszer, melyre a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója lett feltelepítve.

A BMW palettáján az 5-ös sorozat kínálja majd a legnagyobb modellválasztékot plug-in hibrid meghajtással. A megújult hátsókerekes 530e szedánhoz és összkerék-meghajtású 530e xDrive szedánhoz idén novemberben három vadonatúj konnektoros hibrid csatlakozik: ezek kombi változatai 530e és 530e xDrive Touring néven, valamint a széria csúcsán helyet foglaló 545e xDrive szedán.

EZT OLVASTAD MÁR?  200 előszériás iX3-at már legyártott a BMW

A már jól ismert két 530e típusba a négyhengeres, kétliteres benzinmotorjának legújabb generációját pakolta be a gyártó, amelynek 184 lóerős (135 kW-os) teljesítményét egy 109 lóerős (80 kW-os) villanymotor egészíti ki, egy nyolcsebességes Steptronic sebváltó társaságában. A sportosabb gyorsulás érdekében beindítható az autó XtraBoost funkciója, ami tíz másodpercre 40 lóerővel (30 kW-tal) megdobja a jármű erejét, legfeljebb 292 lóerőre (215 kW-ra) növelve a rendszer összteljesítményt. A legnagyobb elérhető nyomaték 420 Nm, a tisztán elektromos üzemmódban megtehető kilométerek száma pedig 62-67, illetve 56-58, attól függően, hogy xDrive meghajtással választjuk-e a prémium szedánt, és milyen út- és időjárási viszonyok között vezetjük. Az aksi bruttó kapacitása 12 kWh.

Ősszel kombi változatban is megjelenik a konnektorról tölthető 530e testvérpár, igaz a hátsó üléssor alatt elhelyezett nagy feszültségű akkumulátor miatt a csomagtér egy hajszállal kisebb helyet kínál majd, mint a hagyományos variánsok. A kevésbé áramvonalas forma egy kicsit visszavesz a hatótávból a szedánhoz képest: a Touring 58-62, illetve 53-56 kilométert tud megtenni egy töltéssel a WLTP szerint, de a városi légszennyezés elkerüléséhez még ez is elég, ha a tulaj rendszeresen feltölti az akkumulátort. Az elektromos módba kapcsolásra ráadásul már oda sem kell figyelnie a településre érve, ugyanis az új 5-ös plug-in hibrid modellekben standardként jár az eDrive Zone funkció, mely automatikusan elektromosra állítja az autót a GPS-alapú geofencing technológiáját használva. Ez egyelőre 58 német és körülbelül 20 másik európai városban lehetséges.

EZT OLVASTAD MÁR?  Egyre több az alternatív hajtású Toyota

Szintén ősszel érkezik az 5-ös széria ötödik PHEV tagja, az 545e xDrive szedán, mely 210 kW/ 286 LE teljesítményű hathengeres benzinmotorjával, és a többi modell által is hordozott 80 kW/109 lóerős villanymotorjával a legerősebb hibrid a sorozatban. A hajtáslánc 290 kW/394 lóerős összteljesítményét egyedül az 530 lóerős benzines M550i xDrive tudja túlszárnyalni az egész családban. Az 545e xDrive 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, elektromos hatótávolsága 54-57 kilométer között alakul.

Elektromos autót használsz?