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 A BMW tegnap bemutatta az autóiba telepített kommunikációs és infotainment rendszerének legújabb, nyolcadik generációját. Az iDrive már kereken 20 éve meghatározza az autó és a vezetője közötti kapcsolatot illetve a mobilitási élményt, de nem csupán digitális értelemben, hiszen az operációs rendszer felépítése és tudása szabja meg a megjelenítési és vezérlési lehetőségeket, azaz a műszerfal és a vezetőfülke kialakítására is hatással van. A rendszer legújabb változatának fejlesztésekor a BMW elsősorban a még átláthatóbb felületre, a digitálisabb vezérelhetőségre, a magasabb fokú összekapcsolhatóságra, és a szabadabb személyre szabhatóságra törekedett. A tervezők újragondolták, mit, hol, és hogyan célszerű megjeleníteni, és az iDrive-ba telepítették a My Modes funkciót, ahol a jármű vezetési karakterisztikájára vonatkozó 10, előre beállított paramétert lehet villámgyorsan előhívni. Az információk megjelenítésének formája, színe, animációi mind a kiválasztott módtól függenek. A leglátványosabb újdonság az úgynevezett BMW Curved Display, amely az iDrive-ot bevezető iX villanyautó esetében a kormány mögötti, 12,3 colos digitális műszeregység, és a 14,9 colos középkonzoli kijelzőt egyetlen nagy, 200 ppi felbontású hajlított képernyővé való összeolvasztásából született. A funkciók működtetése érintés útján is lehetséges, de a BMW célja az volt, hogy ennél sokkal kényelmesebben és biztonságosabban, beszéddel vagy mozdulatokkal is irányítani tudják a kijelzőt az ügyfelek. Számos funkció, melyet korábban analóg vezérlőkkel állíthattak a BMW-sek, most teljesen digitálissá változott (pl. a teljes klímavezérlés), aminek az az eredménye, hogy az utastérben található gombok, kapcsolók, és tekerők száma közel a felére csökkent. Azok, amelyek megmaradtak, egy csoportba rendeződtek a középkonzolon, ami teljesen új, minimalista dizájnnal született újjá. A megjelenítést támogatja a továbbfejlesztett HUD, míg a beszédalapú vezérlést az Intelligent Personal Assistant képességeinek fokozásával tökéletesítette a német autógyártó. Fontos újdonság az 5G hálózat, valamint 30 Gb/s sebességre képes adatkapcsolat, amely villámgyorssá teszi az over-the-air frissítéseket a BMW-kben. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!