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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

A BMW tegnap bemutatta az autóiba telepített kommunikációs és infotainment rendszerének legújabb, nyolcadik generációját. Az iDrive már kereken 20 éve meghatározza az autó és a vezetője közötti kapcsolatot illetve a mobilitási élményt, de nem csupán digitális értelemben, hiszen az operációs rendszer felépítése és tudása szabja meg a megjelenítési és vezérlési lehetőségeket, azaz a műszerfal és a vezetőfülke kialakítására is hatással van.

A rendszer legújabb változatának fejlesztésekor a BMW elsősorban a még átláthatóbb felületre, a digitálisabb vezérelhetőségre, a magasabb fokú összekapcsolhatóságra, és a szabadabb személyre szabhatóságra törekedett. A tervezők újragondolták, mit, hol, és hogyan célszerű megjeleníteni, és az iDrive-ba telepítették a My Modes funkciót, ahol a jármű vezetési karakterisztikájára vonatkozó 10, előre beállított paramétert lehet villámgyorsan előhívni. Az információk megjelenítésének formája, színe, animációi mind a kiválasztott módtól függenek.

A leglátványosabb újdonság az úgynevezett BMW Curved Display, amely az iDrive-ot bevezető iX villanyautó esetében a kormány mögötti, 12,3 colos digitális műszeregység, és a 14,9 colos középkonzoli kijelzőt egyetlen nagy, 200 ppi felbontású hajlított képernyővé való összeolvasztásából született. A funkciók működtetése érintés útján is lehetséges, de a BMW célja az volt, hogy ennél sokkal kényelmesebben és biztonságosabban, beszéddel vagy mozdulatokkal is irányítani tudják a kijelzőt az ügyfelek.

Számos funkció, melyet korábban analóg vezérlőkkel állíthattak a BMW-sek, most teljesen digitálissá változott (pl. a teljes klímavezérlés), aminek az az eredménye, hogy az utastérben található gombok, kapcsolók, és tekerők száma közel a felére csökkent. Azok, amelyek megmaradtak, egy csoportba rendeződtek a középkonzolon, ami teljesen új, minimalista dizájnnal született újjá.

A megjelenítést támogatja a továbbfejlesztett HUD, míg a beszédalapú vezérlést az Intelligent Personal Assistant képességeinek fokozásával tökéletesítette a német autógyártó. Fontos újdonság az 5G hálózat, valamint 30 Gb/s sebességre képes adatkapcsolat, amely villámgyorssá teszi az over-the-air frissítéseket a BMW-kben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.