Az embereknek olcsó villanyautó kell
Töretlen az érdeklődés Kínában a Wuling aprócska minimálautója iránt, amely már 11 hónapja folyamatosan vezeti a helyi elektromos autó eladási listákat. Az átszámítva mindössze 1,3 millió forintba kerülő Hongguang MINI EV modellből idén júliusban is több mint 30.000 példány talált gazdára, így a típus piacra dobásától már több mint 300.000 példányt értékesítettek, amelyből az idei eladások közel 200.000 darabot tesznek ki. Összehasonlításképp ennél több elektromos autót csak a Teslának sikerült idén értékesíteni, a többi modell jelentős lemaradással követi a dobogó első három helyezettjét.
Európában természetesen ennél azért több kell az embereknek, de az egyes országok állami támogatásától függően 2,8-6 millió forint között megvásárolható Dacia Spring népszerűsége is hatalmas, a hazánkba szánt készletet is órák alatt előjegyezték. A legfrissebb pletykák szerint már idén szeptemberben sor kerülhet az első vevői példányok átadására, így a típus utcai megjelenése további érdeklődőket vonzhat majd a román márkához.
A tegnapi naptól a 2, 3 és 4-kerekű motorkerékpárok is jogosultak lettek Magyarországon zöld alapszínű rendszámra és az ehhez kapcsolódó adó és parkolási kedvezményekre, így növekedhet az ún. mopedautók hazai népszerűsége is. Ezekre a járművekre kevésbé szigorú szabályok vonatkoznak, mint a személygépkocsikra, így tulajdonképpen a Wuling Hongguang MINI EV modellhez hasonló „4 kerekű esernyők” hazai megjelenése sem zárható ki a következő években, ha egy élelmes vállalkozó fantáziát lát a kínai minimálautók importjában. A kérdés csupán, hogy ez jó lesz-e nekünk…