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 Tavaly olvashattunk már pletykákat arról, hogy a Hyundai Csoporthoz tartozó Genesis kínál majd elsőként a világon vezeték nélküli töltési lehetőséget villanyautójához. A hírek igazak, az indukciós töltőberendezések gyártásával foglalkozó WiTricity megerősítette, hogy személyautókba szánt technológiája a Genesis GV60-as modellben debütál. A vállalat egyelőre nem árult el részleteket a töltőberendezés specifikációiról, de a SAE nemzetközileg elfogadott J2954 szabványában foglaltak szerint 3,7 kW, 7 kW, illetve 11 kW lehet a töltés maximális teljesítménye. A cég honlapja szerint egyébként a töltés hatékonysága hasonló lesz a kábeles megoldáshoz. A töltő beszerelése a járművekbe nem utólagos átalakítással történik, az autógyártó és a WiTricity együttműködésének köszönhetően az autók már az összeszerelésük során a gyárban magukhoz vehetik a vezeték nélküli töltőt. Brutálgyors töltést ígér a dél-koreaiak luxusautója Az indukciós töltéshez persze nem elegendő az autóba beépíteni a megfelelő áramfelvevő berendezést, a tulajdonosnak egy töltőpadra is szüksége lesz. Ha ez megvan, nincs más dolga, mint fölé parkolni az autóval, és már indul is a töltés, ahogy a Genesis alábbi videójában is látható: https://youtu.be/ExBGvJPBn4o/?t=07m06s A WiTricity elmondta továbbá, hogy a fejlesztések abba az irányba haladnak, hogy a Vehicle-to-Grid (V2G) funkció is kompatibilis legyen a vezeték nélküli töltéssel, valamint a dinamikus, azaz a menet közbeni töltés is a fejlesztési célok között szerepel. A Genesis GV60 egyelőre csupán Dél-Koreában kapható, európai értékesítése várhatóan a jövő évben kezdődik. A gyártó honlapján már lehet konfigurálni az autót és árajánlatot kérni, de a választható opciók között egyelőre nem találtuk a vezeték nélküli töltést, így annak ára sem ismert még. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!