Brutálgyors töltést ígér a dél-koreaiak luxusautója

A dizájn augusztusi leleplezése után tegnap megérkeztek a műszaki adatok is a Genesis GV60-hoz, amely a dél-koreai prémium autómárka legelső dedikált tisztán elektromos modelljeként a Hyundai IONIQ 5 és a Kia EV6 E-GMP padlólemezével indul gyártásba.

A 4515 mm hosszúságú, 1890 mm széles és 1580 mm magas kupés crossover három hajtásváltozatban lép be a Genesis kínálatába: a legalacsonyabb teljesítményű típus egy 168 kW-os villanymotorral van felszerelve, amely 350 Nm nyomaték leadására van fejlesztve, és a hátsó kerekeket hajtja. Amennyiben a vásárló összkerékmeghajtással szeretné hazavinni a GV60-at, úgy a hátsó tengelyre egy 160 kW teljesítményű motor kerül, elöl pedig egy másik, 74 kW-os erőforrás dolgozik. Így a rendszer összteljesítménye eléri a 234 kilowattot és a 605 Nm csúcsnyomatékot.

Aki igazán sportos vezetési élményre vágyik, annak kínálja a harmadik, Performance AWD opciót a Genesis, két darab 160 kW-os villanymotorral és 605 Nm csúcsnyomatékkal. Ahhoz, hogy a GV60-ból előbújjon az igazi vadállat, a sofőrnek be kell kapcsolni a Boost módot, ami felszabadít minden rejtett erőt – így mind a 320 kW elérhetővé válik 10 másodpercig, és akár 4 mp alatt is felgyorsítja az autót mozdulatlan állapotból 100 km/h-s száguldásra.

A Genesis villanyautójánál akkukapacitást nem lehet választani, mindegyik típus a Kia EV6-ba is szerelt 77,4 kWh-s akkupakkot cipeli. A standard RWD változat esetében a hatótávolság várhatóan 451 kilométeren tetőzik, a standard AWD-nél 400 kilométerre kell számítani, a bivaly Performance-nál pedig 368 kilométerünk van lelkileg felkészülni a következő töltési szünetre.

Na nem mintha az akkora trauma lenne, hiszen a 400/800 V-os rendszer gyakorlatilag bármilyen villámtöltőn üdítően gyorsan elvégzi a dolgát. A gyártó közleménye szerint a GV60 ultramagas, 350 kW-os teljesítményen is töltődhet, így egy ilyen töltőoszlopon az ideális 10-80%-os tartományban akár 18 perc alatt fel lehet tölteni az akkumulátort. AC töltés során 11 kW-ot enged a fedélzeti töltő. A V2L funkció természetesen a Genesis elektromos autójában is működik 3,6 kW-os teljesítménnyel.

Az akkumulátorhoz kapcsolódóan két másik funkciót is érdemes említeni. Az egyik az akkumulátor prediktív hőmenedzsmentje, amely a navigációs rendszerrel kommunikálva felkészíti az akkucsomagot a töltési folyamatra, még mielőtt a töltőállomáshoz érnénk. Így a töltőkábel csatlakoztatásakor már az ideális hőmérséklet uralkodik az akkuban a lehető leggyorsabb töltéshez. A másik a továbbfejlesztett regenerációs rendszer (Smart Regeneration System 2.0), amely automatikusan értékeli a forgalmi adatokat és a navigációs térkép információit az optimális energia-visszanyerés érdekében.

A Genesis fejlesztői az autóba telepítettek egy úgynevezett Drift módot, de azt nem részletezik, hogy ez pontosan mit csinál a konfigurációinkkal azon túl, hogy bizonyára egy igencsak élvezetes vezetési módba kapcsolja a járművet. A GV60 a legelső modell az elektromos Active Sound Design (e-ASD) audiorendszerrel, ami azt a célt szolgálja, hogy az autóban ülők a számukra legkellemesebb hanghatást élvezhessék az út során. Aki a villanyautók akusztikus, űrhajós hanghatásait kedvelik, azok választhatnak ilyet, de akik a belsőégésű motor koncertjére tudnak csak ellazulni, azoknak ott a G-Engine opció sportos motorhangokkal.

Az említett specifikációk a koreai piacra érvényesek, egyelőre nincs kőbe vésve, hogy Európába is ezekkel a számokkal érkezik a villanyautó. Hogy a mi kontinensünkön mikor lesz kapható, és mennyibe kerül majd a GV60, azt később árulja el a Genesis.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.