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
auto
2024. 07. 27. szombat

A japán autógyártók híresek arról, hogy a hibrid és a hidrogén-üzemanyagcellás hajtásrendszerekben látják a környezetbarát autózás jelenét és jövőjét, s emiatt egyre látványosabb lemaradást halmoznak fel versenytársaikhoz képest a villanyautókra való átállásban. Ennek ellenére azonban a legtöbb márka mostanra eljutott oda, hogy legalább egy tisztán elektromos modellt bevezetett kínálatába – a kevés kivétel közé tartozik az Acura, azaz a Honda teljesítményfókuszú prémium márkája, melynek a mai napig nincs megvásárolható villanyautója. Most viszont ez is megváltozik.

ZDX néven a napokban mutatkozott be a vállalat első teljesen elektromos modellje, amelynek fejlesztéséhez az Acura a General Motorstól kapott segítséget, a sportterepjáró ugyanis az Ultium elektromos padlólemezt használja. Ezt a Honda és a GM azon megállapodása tette lehetővé, amely a partnerek elmondása szerint az elkövetkezendő években több millió megfizethető villanyautót fog eredményezni az amerikai utakon.

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

Több millió olcsó elektromos autót épít a Honda és a GM

A ZDX a tavaly bemutatott Precision EV-ből fejlődött ki, megőrizve annak számos dizájnelemét, többek között a 3D-s gyémántalakú mintázatot a megvilágított szegély által körbezárt hűtőmaszkon, a Jewel Eye névre keresztelt fényszóró-kialakítást, valamint a Double Apex Blue Pearl fényes kék festést a fényes fekete tetővel.

Amerikai alapra épül az Acura első villanyautója

A vásárlóknak nem kell beérniük egy hajtásopcióval. Alapmodellként a ZDX 340 lóerős, és a villanymotor a hátsó tengelyt hajtja, egy töltéssel maximum körülbelül 520 kilométeren keresztül. Az autóból készül kétmotoros változat is, 504 kilométer hatótávval.

A márka vásárlói már megszokhatták a magas teljesítményt, ebben a tekintetben pedig a ZDX sem okoz csalódást: a modell csúcsváltozata Type S néven érkezik, és közel 500 lóerőt pakol a vásárló alá két villanymotorból, ezzel pedig az Acura valaha készült legerősebb SUV-jává válik. Ez a modellváltozat 461 km hatótávot kínál. Minden konfigurációban 190 kW-tal tölthető, 102 kWh kapacitású akkumulátor dolgozik a járműben.

A Honda amerikai vezetősége egyébként egy interjúban megerősítette, hogy idővel átveszik a Tesla NACS csatlakozóját, de a ZDX egyelőre CCS csatlakozóval kerül gyártásba.

Az infotainment rendszert egy 11,3 colos érintőképernyő jeleníti meg, amely kompatibilis a vezeték nélküli Apple CarPlay-jel és az Android Autóval, továbbá a Google felhasználói felületét használja, és annak applikációi is telepítve vannak. Az AcuraWatch vezetésbiztonsági csomag részeként az autó erre alkalmas utakon nem igényli a sofőrtől a kormány fogását. Az Acura történetében most először automata parkolásasszisztens is a funkciók közé került.

Az Acura ZDX gyártása 2024-ben indul, a vásárlók a jövő év elején ülhetnek be először új autójukba. A várható vételár 60.000 dollár lesz az alapmodell esetében, és körülbelül 10.000 dollár felárat kell majd fizetniük az ügyfeleknek a Type S hajtásláncáért. Az Acura elsőszámú piaca az Egyesült Államok, Európában nem forgalmazzák a márka járműveit.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.