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 A világ leggyorsabban tölthető, lítium-vasfoszfát (LFP) kémiájú akkumulátorát jelentette be a SAIC-GM vegyesvállalat és a CATL: az új, 6C töltési képességgel rendelkező technológia a jövő évben már sorozatgyártású villanyautókba is bekerül. Az akkumulátortechnológia döbbenetes tempóban fejlődik, és a kínai gyártók jelenleg kiélezett csatát vívnak termékeik töltési sebességét, energiasűrűségét, térkihasználását, vagy épp a fizikai hatásokkal szembeni ellenállóságát tekintve. Az LFP kémiára különösen nagy hangsúlyt fektetnek, ez ugyanis alacsonyabb költségeket, hosszabb élettartamot és nagyobb biztonságot ígér, mint a nikkel-mangán-kobalt (NMC) összetételű társaik. Jelenleg a legfejlettebb LFP akkumulátornak a Zeekr Golden Battery megoldását tekinthetjük, amely 5,5C töltési képességet kínál. Nem kamu: már autókban van a Zeekr csodaakkuja Az akkumulátorok C rátája – borzasztóan leegyszerűsítve – azt mutatja meg, hogy mekkora teljesítmény leadására és befogadására képesek. Az 1C azt jelenti, hogy ekkora teljesítmény mellett a 0-100% töltéshez egy óra szükséges, a 4C ennek megfelelően 15, az 5C 12, míg a 6C 10 perces töltési időt jelent. Ez azonban azért leginkább egy elméleti maximum, amit sok más valós körülmény, az akku aktuális töltöttsége, hőmérséklete és a töltőoszlop teljesítménye is befolyásol. A SAIC-GM és a CATL által bemutatott akkumulátor 6C töltésre képes, ami elméletben azt jelenti, hogy 10 perc alatt teljesen fel lehet tölteni. A partnerek bejelentése szerint 5 perc töltéssel akár több mint 200 kilométerre (CLTC szabvány) elegendő elektromosságot is fel tud majd venni egy ilyen aksival szerelt elektromos autó. Az akkut 2025-től elkezdik beszerelni a General Motors megújult, 900 voltos Ultium padlólemezébe, így az amerikai autógyártó valamely modellje lehet az első az utakon ezzel a technológiával. Noha pontos részleteket nem árultak el, a 6C akku számos újfajta, atomi szintű gyorstöltési technológiát alkalmaz. Ezek közé tartoznak az olyan jellemzők, mint a szuperelektronikus hálózati katód technológia, a második generációs grafit gyors iongyűrűs technológia, az ultra nagy vezetőképességű elektrolit készítmény, a nanoméretű ultravékony SEI (szilárd elektrolit-határréteg) fólia, és az optimalizált nagy porozitású szigetelő fólia. A 6C egyelőre egyedülálló az autóiparban, de mint nemrég beszámoltunk róla, már a BYD is dolgozik a Blade akkumulátorának következő generációján, amely ugyanilyen szupergyors töltést fog bírni. Brutális LFP akkumulátorokkal készül a BYD és a CATL Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!