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 A minap fél év késéssel újraindult a Tesla Supercharger szavazás, melyet első alkalommal két éve indított el a Tesla. A „játék” lényege, hogy régiónként közel 100 helyszínből mi villanyautósok szavazhatjuk meg, hogy melyik az az 5 város, ahol szeretnénk Superchargert. Az első nyerteseket – melyek között Pécs is ott volt – 2022 decemberében hirdették ki, de Pécsen egyelőre nem valósult meg a töltőállomás, és sajnos a későbbi fordulókban nyertes magyar városoknál sem látható előrelépés. Ismét új Supercharger helyszínekre 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 Sokan, akik a korábbi fordulókban lelkesen szavaztak, most csalódottak: nem látják értelmét, hogy az aktuális fordulóban is szavazzanak, minek, mondják, ha úgysem épülnek meg a töltőállomások. Aki még hisz a szavazásban, ide kattintva jelölhet meg 5 várost. Köztudott, hogy az áramszolgáltatók – nem csak Magyarországon – nehezen mozdulnak, gyakran évekbe telik, mire az igényelt elektromos tápellátást kiépítik, és bizonyára olyan partnert sem egyszerű találni a nyertes városokban, ahol 8-20 szabad parkolóhely rendelkezésre áll a töltőoszlopoknak. Amikor Pécs megnyerte a szavazást, még 2024. második negyedévére tervezték a megvalósítást. Ma már ígérni sem mernek újabb határidőt. Vajon csak Magyarország van ennyire lemaradva? Az eddig lezárt hat fordulóban összesen 30 helyszínt szavaztunk meg, melyek közül kilenc Magyarországon található. A mai napig két helyszínen kapcsolták be a töltőket, egy helyszínen látható az építkezés, két román város esetében pedig a helyi sajtóban megjelentek a konkrét helyszínek. A maradék 25 helyszínen egyelőre semmi nyoma a Tesla töltőknek, igaz, az utolsó ötöt, melyeket a minap hirdettek ki, még nem volna jogos számonkérni. Nézzük meg fordulónként, mi a helyzet a nyertes városokban. 2022. IV. negyedév Majdnem két év telt már el az első forduló eredményhirdetésétől. Az öt nyertes közül egy helyszínen (Bolzano) már megnyitották a töltőállomást, egy másikon (Drezda) folyamatban van az építkezés. A további három helyszínen egyelőre nincs látványos előrelépés, persze a háttérmunka remélhetőleg már folyamatban van. Bolzano, Olaszország (2024.06.27-én bekapcsolták) Drezda, Németország (megkezdődött az építkezés, így ismert a konkrét helyszín) Rostock, Németország (nincs látható előrelépés) Pécs, Magyarország (nincs látható előrelépés) Garmisch-Partenkirchen, Németország (nincs látható előrelépés) Az első fordulóban első helyezett helyszínen, Bolzanoban idén nyáron átadták a Supercharger állomást (fotó: Plugshare) 2023. I. negyedév Mivel csak településre szavazunk, nem konkrét helyszínre, így nem tudhatjuk biztosan, hogy a szavazás eredménye gyorsított-e a folyamaton, de Varsóban 2023 augusztusában bekapcsoltak egy Supercharger állomást, a helyi Tesla bemutatóterem és szerviz parkolójában. A további négy nyertes helyszínen, köztük Siófokon, egyelőre nincs látható előrelépés. Muscat, Omán (nincs látható előrelépés) Gdansk, Lengyelország (nincs látható előrelépés) Varsó, Lengyelország (2023.08.30-án bekapcsolták) Malmö, Svédország (nincs látható előrelépés) Siófok, Magyarország (nincs látható előrelépés) Varsóban a szavazás után rövidesen bekapcsoltak egy Supercharger töltőállomást (fotó: Plugshare) 2023. II. negyedév Az előző év tavaszán Lengyelország és Magyarország uralta a szavazást. Az öt európai helyszín egyikén sincs még látható előrelépés. Radomsko, Lengyelország (nincs látható előrelépés) Nowy Targ, Lengyelország (nincs látható előrelépés) Zielona Góra, Lengyelország (nincs látható előrelépés) Kecskemét, Magyarország (nincs látható előrelépés) Szombathely, Magyarország (nincs látható előrelépés) 2023. III. negyedév Ebben a fordulóban hatalmas magyar sikert értünk el, sajnos az épülő töltőknek egyelőre nyoma sincs a nyertesek között lévő magyar városoknál. Az első helyezett Brassó esetében a helyi sajtóban megjelent a várható helyszín, de az építkezés még ott sem indult meg. Brassó (pletyka szinten ismert a helyszín, építkezés még nem indult) Szolnok (nincs látható előrelépés) Füzesabony (nincs látható előrelépés) Thessaloniki (nincs látható előrelépés) Nyíregyháza (nincs látható előrelépés) 2023. IV. negyedév Két magyar város ezúttal is bejutott az öt közé, sajnos egyik helyszínen sincs még nyoma építkezésnek. Ahogy az előző fordulóban nyertes Brassónál, így Déva esetében is tudni vélik a konkrét helyszínt, de az építkezés még ott sem kezdődött meg. Bákó, Románia (nincs látható előrelépés) Déva, Románia (pletyka szinten ismert a helyszín, építkezés még nem indult) Paks, Magyarország (nincs látható előrelépés) Jászvásár, Románia (nincs látható előrelépés) Békéscsaba, Magyarország (nincs látható előrelépés) 2024. I-III. negyedév A legutolsó győzteseket csak néhány napja hirdették ki, így ezek megvalósulását egyelőre nem lenne jogos számonkérni. Worchestershire, Egyesült Királyság Livorno, Olaszország Pula, Horvátország Prága, Csehország Ostroda, Lengyelország 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!