A BYD az elmúlt években a leghíresebb és legnagyobb kínai autógyártóvá nőtte ki magát. Nem meglepő, hogy robbanásszerűen nőttek az eladásaik. Eszelős növekedés Alapításának évében, 2003-ban 21 ezer, húsz évesen 2023-ban pedig már hárommillió autót adott el a BYD. Ennyi talán elég lenne a növekedés érzékeltetéséhez, de van itt egy még ennél is meredekebb szám: az utolsó egymilliót a kilencből az utóbbi három hónapban gyártotta le a vállalat. Pontosabban, ehhez még 90 nap sem kellett, ugyanis július 4-én érték el a nyolcmilliót. A cég szeptember 25-én, Shenzenben tartott ünnepélyes bejelentésének apropója az, hogy elkészült a kilencmilliomodik autójuk. A vállalat kezdetben többfajta hajtásláncot kínált, ám 2022 márciusában teljesen felhagyott a hagyományos autókkal és azóta már csak tisztán elektromos és konnektoros hibrid modelleket kínál. A lépést bátornak is titulálhatnánk, de inkább úgy fogalmazunk, jó helyen voltak jókor, és ráéreztek mi kell a kínai piacnak. Míg 2021-ben még csak 750 ezer, addig a fenti változás ellenére, vagy pont ennek köszönhetően, 2022-ben már 1,88 millió, 2023-ban pedig 3 millió autót adtak el és beelőzték a hazai piacon a Volkswagent is, ezzel Kína legnagyobb autógyártójává válva. Idén négymillió autó értékesítését tervezik. A cég kilencmilliomodik autója egy Yangwang U9 elektromos szupersportautó volt. Az olcsó autóiról híres vállalat kínálatának legdrágább modellje 240 ezer dollárba kerül, négy motorja 960 kW/1306 LE teljesítményre és 1680 Nm nyomatékra képes és 2,36 másodperc alatt van százon. Végsebességét 375,12 km/h-ra mérték egy teszten. Elkészült a félmilliomodik Xpeng Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!