Elektromos márkaként tör be Kínába a SEAT

A Volkswagen Csoport, a hozzá tartozó SEAT, és a kínai JAC által a napokban aláírt megállapodás szerint a spanyol autógyártó két-három éven belül megjelenhet Kínában, erősítve ezzel a Volkswagen jelenlétét azon a kulcsfontosságú autópiacon, ahol 2028-ra több mint 11 millió elektromos autó gyártása lett tervbe foglalva. A SEAT már korábban is próbálkozott betörni a közel másfél milliárd lakost számláló országba, ám a 2012-es próbálkozás a Leon FR modellel két év alatt elbukott. Most viszont a gyártó kizárólag elektromos autókkal fog támadni, mégpedig egy kis méretű villanyautók számára a kínai partnerrel közösen fejlesztett saját platform segítségével, azaz Ázsiában teljesülhet, amire mi évek óta várunk itt Európában: olcsó városi villanyautókat fog értékesíteni a SEAT. A JAC Volkswagen közös vállalkozás keretében már megvásárolható az E20X modell a SOL márkajelzés alatt, ami a JAC iEV7S villanyautójának kissé módosított testvére, a SEAT első e-autói vélhetően ennek a technológiáját fogják átvenni, mígnem a spanyolok a JAC Hefei városában jelenleg is épülő K+F központjában saját hajtáslánc-megoldásokkal is előállnak.

A MEB padlólemezes el-Born villanyautóra rengetegen várnak Európában

Az együttműködés része továbbá a Smart City Project is, amelynek keretében az autógyártók a jövő közlekedési igényeit kielégítő, okos mobilitási megoldásokon fognak dolgozni, így például kiemelt figyelmet kapnak az önvezető járművek, robottaxik, és az autómegosztó szolgáltatások a nagyvárosokban.

EZT OLVASTAD MÁR?  Bemutatkozott az iNEXT, a villanyos BMW-k technológiai úttörője

Elektromos autót használsz?