Július 5-én egy közel 50 éves korszak végére tesz pontot a Jaguar, amikor leállítja az 1968 óta készülő, jelenleg a nyolcadik generációját élő XJ típusjelzésű luxusszedánjának gyártását a birminghami létesítményben. Az autóból több mint 120 000 darab talált gazdára, de az elmúlt években a gyártó legnépszerűtlenebb modelljévé vált: tavaly decemberben például még az F-Type sportkocsiból is majdnem kétszáz darabbal többet vásároltak a fogyasztók. Habár a benzinmotoros XJ hamarosan kivonul a Jaguar palettájáról, a típusnév a vállalat egyik szóvivője szerint továbbél, s ez idáig meg nem erősített információk szerint egy megújított, és tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt luxusautó fogja átvenni a távozó modell helyét. Már 2018 januárjában felröppent a hír, hogy az I-PACE sportterepjáró mellé újabb villanymacska érkezik, most viszont, a hagyományos meghajtású változat hivatalos nyugdíjba vonulásával már valóban megtörténhet az új elektromos autó bevezetése. A tavalyi hírek idénre jósolták a forgalmazás kezdetét, ám jó esetben is csupán a modell bemutatása történhet meg még ebben az évben, az értékesítés biztosan 2020-ra csúszik, amennyiben valóban zéró kibocsátásúvá válik az XJ. A felső kategóriás járműveiről ismert brit autógyártó egyébként állítólag egy hatalmas elektromosítás küszöbén áll, hiszen 2020-tól valamennyi autóját fel akarja kínálni részben, vagy teljesen elektromos meghajtással, sőt, belső információk szerint a Jaguar igazgatói fontolóra vették a márka teljes átalakítását csupán villanymeghajtású járművek fejlesztésére egy évtizeden belül. Így pedig nemcsak az XJ, de 2023 környékén az XE és XF, 2025-ben pedig az E-PACE és F-PACE modellek is végleg megszabadulnak a belsőégésű motortól. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!