PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Megint eltűnik egy fontos alkatrész a Teslákból

elektromos autó

Elon Musk cége időről időre felesleges alkatrészeket talál az autókban, és a haladás nevében eltávolítja azokat. Ennek nem csak a költséghatékonyság az oka, a cég szerint ugyanis az extra szenzorok például sokszor csak zavart visznek be a rendszerbe, és többet ártanak, mint használnak.

Legutóbb a radar került ki a kocsikból, most az ultrahangos parkolószenzorokon a sor.

Ez is Vision

Ahogy a radar esetében, a Tesla most is azzal indokolja a lépést, hogy a Vision kamera alapú rendszere már annyira fejlett, hogy át tudja venni az ultrahangos érzékelők szerepét, ezért az októberi gyártástól kezdve már nem kerülnek be a régi érzékelők a Model 3-ba és Y-ba, jövőre pedig az S és az X sem kapja már meg őket.

Hasonlóan a radaros átálláshoz, az átmenet hónapjaiban, illetve, ahogy fogalmaznak, egy rövid ideig korlátozva lesznek az új autók egyes funkciói, így az Enhanced Autopilot (EAP) csomag részeként kapható automata parkolás, summon és smart summon funkciók ki lesznek kapcsolva, valamint az autó nem fogja menet közben, 8 km/h sebesség alatt jelezni a környező tárgyak közelségét. A jövőben azonban távoli frissítések segítségével vissza fogják kapcsolni ezeket a funkciókat is.

A cég azt is megosztotta, hogy a radaros váltással ellentétben, jelenleg nincs a tervekben, hogy a már forgalomban lévő autókon utólag kikapcsolják ezeket a szenzorokat. Mivel az említett szenzorok felelősek például azért is, hogy a csomagtartó fedele, vagy a Model X ajtaja ne ütközzön valami akadályba, kíváncsiak leszünk ezeket a szolgáltatásokat mennyire tudja pótolni majd a kamera.

AI Day 2 – a szemünk előtt nő fel a Tesla önvezetése

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.