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 A Hyundai még az idén megkezdi az Ioniq 6 „Streamliner” forgalmazását egyes európai országokban. Ez lehet az egyik leghatékonyabb villanyautó a piacon. Méltó a névre A Villanyutósok olvasói közül biztosan sokan emlékeznek az eredeti Hyundai Ioniqra, talán sokan használták, vagy a mai napig használják is még a típust. Az autó részben azért vált legendássá, mert bár akkumulátora alig volt nagyobb kapacitású, mint egy Nissan Leafé, a rendkívül jó légellenállásnak köszönhetően lenyűgöző hatótávot tudtak elérni a mai szemmel kicsi, 28 kWh-s akkuval. Hyundai Ioniq 6 Bár az Ioniq 5 az SUV formájával nem ezt a vonalat követte, az új Ioniq 6 méltó lesz az örökségre. A Hyundai mérnökei parádés, 0,21-es közegellenállási együtthatót értek el a szélcsatornában, aminek hatására a legtakarékosabb változat WLTP fogyasztása 13,9 kWh / 100 km. A csapott far és a cseppforma mellett számos apró trükköt alkalmaztak a tervezés során, hogy kijöjjön ez a remek eredmény, például különösen nagy figyelmet szenteltek a kerekek körüli légfüggönynek, illetve kerékhézag-szűkítőknek, de az autó egy integrált hátsó légterelőt is kapott. Az Ioniq 6 természetesen rendelkezik az E-GMP platform minden adottságával, így a visszafelé kompatibilis 800 Voltos rendszerrel, az ideális körülmények között elérhető 18 perces töltési idővel, valamint a praktikus V2L technológiával, amellyel elektromos fogyasztókat táplálhatunk a kocsiról. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!