2030-ig összesen 1700 hidrogénhajtású gépjármű leszállítását tervezi a Hyundai Motor Csoport a dél-koreai Csedzsu (Jeju) szigetére, ahol egy teljes mértékben tiszta hidrogénre épülő gazdaság kiépítésén dolgoznak a döntéshozók. A Koreai-félszigettől délre fekvő, mintegy 670.000 fő által lakott szigeten jelenleg egyetlen üzemanyagcellás jármű sem járja az utakat, mivel nincs kiépítve a hidrogéntartályok újratöltéséhez szükséges infrastruktúra. Az évtized végére azonban ez is felépül az 1200 személyautó, 200 hulladékszállító teherautó, és 300 menetrend szerinti busz kiszolgálásához, csakúgy, mint a potenciális vásárlók járműveinek feltankolásához. Hyundai Elec City Fuel Cell Németországban A Hyundai hordozható hidrogéntöltő állomások letelepítését tervezi, és az első hidrogénbuszok szállítása már a jövő évben megkezdődik. A csedzsui kormányzat tervei szerint a sziget gazdaságának 2030-ra teljesen karbonsemlegesen kell működnie. Ahhoz, hogy a járművek által használt hidrogén se szennyezzen, a szigeten épül egy zöldhidrogén-előállító üzem, amely 2026-ra várhatóan évi 1176 tonna hidrogén termelésére lesz képes. A cél az, hogy a sziget hidrogénalapú gazdasága elegendő tapasztalatot nyújtson a szakembereknek ahhoz, hogy a jövőben nagyobb területen is át lehessen állni környezetbarát technológiákra. A vártnál is gyorsabban csökken a zöld hidrogén ára A csedzsui demonstrációs projekt ahhoz hasonló, mint amit a Volkswagen és a Citroën indított el a görög szigeteken, ám ott az akkumulátoros elektromos járművekkel tisztítják meg a helyi gazdaságot, miközben saját kínálatukkal népszerűsítik az elektromobilitást. Ellepik a villanyautók a görög szigeteket Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!