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
auto

Beárazták a Kawasaki első elektromos motorjait

elektromos motor

Szeptember végén jelentették be a neves gyártó első elektromos motorjait.

Most az árakat is elárulták – írja az Electrek.

Városi ninják

A Kawasaki Ninja e-1 és Z e-1 modellek azonos hajtáslánccal, de némileg eltérő felépítménnyel készülnek. Előbbit a gyártó a sport sorozatába, utóbbit pedig a naked kialakításúak közé sorolja, de azért ettől a teljesítménytől senkinek nem fog lerepülni a haja.

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

A motorok 5 kW, 6,7 LE folyamatos teljesítmény leadására képesek, de rendelkeznek egy 15 másodpercig elérhető 9 kW-os, azaz 12 lóerős boost fokozattal, amelyet előzésekre használhatunk. Eco üzemmódban a rendszer 64 km/h-ra korlátozza a sebességet, amit a boost 76 km/h-ra növel meg. Road állásban pedig 88 km/h a végsebesség, amit átmenetileg 105-re növelhetünk.

Ha a fentiekből nem lenne egyértelmű, hogy ezeket a gépeket elsősorban városi, illetve agglomerációs használatra tervezték, akkor a hatótáv bizonyosan aláhúzza ezt, mivel Road üzemmódban maximum 66 km-re elegendő egy töltés.

Ninja e-1 és Z e-1

Jó hír viszont, hogy a két darab, egyenként 11,4 kg tömegű akkumulátort kivehetjük a motorból, hogy este a lakásban feltölthessük – bár azért két zsugor ásványvíz súlyával megegyező aksik cipelése lehet pár embert eltántorít ettől a megoldástól. Az akkumulátorok egyébként 20-80 százalék között kevesebb mint négy óra alatt tölthetőek, de a napi használat során éjszaka bőven van idő a teletöltésre.

Ninja e-1

A gyártó most elárulta a motorok amerikai és brit árát is, előbbi 7599 USD a Ninja e-1 és 7299 a Z e-1 esetében, ami nettó 2,8, illetve 2,7 millió forintot jelent.

Z e-1

A Kawasaki magyar árlistáján még nem találtuk meg ezt a két elektromos típust, de tekintve, hogy a Ninja sorozat többi tagja bruttó 2-10, a Z sorozaté pedig bruttó 2-8 millió forint között mozog, a villanymotorok ára egyáltalán nem tűnik kiugrónak, ha valaki el tudja fogadni, hogy ez szigorúan második jármű a családban, és autópályára mással kell menni.

Megérkeztek a Kawasaki első elektromos motorjai

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.