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
auto
2024. 04. 27. szombat

Már több, mint egymillió villanyautót adott el idén a BYD

elektromos autó piac

A BYD a világ legnagyobb gyártója a külső forrásból tölthető autók piacán, és a második legnagyobb villanyautó gyártók között. Ez utóbbi titulus azonban lehet, hogy már nem sokáig lesz helytálló.

A kínai márka 431 ezer tisztán elektromos autót adott el az utóbbi három hónapban.

Jóárasítva

A BYD az idei harmadik negyedévben 824,001 NEV, azaz tisztán elektromos és plug-in hibrid autót adott el – ebből 431,603 volt tisztán elektromos személyautó.

Az autógyártó eladási számait nagyrészt a személyautók tették ki, de azért 1901 teherautó és busz is szerepel a listán.

A BYD havi NEV eladásai. Forrás: CnEVPost

Már jó ideje megfigyelhető trend, hogy a márka korábbi 50-50 százalékos plug-in hibrid-elektromos aránya a villanyautók felé tolódik. A második negyedévben még csak egy hajszállal adtak el többet az utóbbi a kategóriából, mint a benzinmotort is tartalmazó konstrukciókból, de most már 53 százalékot tettek ki a tisztán elektromos modellek.

A vállalat az év első kilenc hónapjában 2,070,255 személyautót értékesített (+76%), amiből 1,048,413 volt tisztán elektromos (+80%). A cég rekord eladási adatainak kulcsa, hogy modellpalettájuk nagy része olcsó, és a kínai piacra szabott autókból áll, amelyek kategóriájukban általában a lista első pár helyét foglalják el.

Byd Song Pro PHEV

Az év első kilenc hónapjában a legnagyobb darabszámban (431.050) még mindig a Song modellcsaládból adtak el, amely Dynastry és Ocean modellsorozataiban több plug-in hibrid is szerepel, ezt pedig 350 ezer darabbal követi a Qin modellcsalád.

BYD Qin Plus DM

303 ezer darabbal a Yuan különböző változatai következnek, így ide tartozik az a Yuan Plus is, amit hazánkban hamarosan Atto 3 néven vásárolhatunk meg.

BYD Atto 3

260 ezerrel a Dolphin szerepel a házi ranglista negyedik helyén. Ezt Európában azonos márkanéven forgalmazzák, és a magyar kínálatba is bekerült.

BYD Dolphin

A széles modellpaletta kisebb darabszámú tagjain most nem megyünk végig részletesen, de megemlítenénk a harmadik Magyarországra érkező típust, a BYD Sealt.

BYD Seal

A Tesla Model 3 vetélytársának szánt prémium modellből általában havonta 6-8 ezer fogy Kínában, ám ez szeptemberben hirtelen 14 ezerre ugrott, mert megjelent a plug-in hibrid verzió is – Európába azonban csak a tisztán elektromos kiadást hozza el a gyártó. Így a Seal eladásai kilenc hónap után 68,5 ezer darabnál járnak.

A BYD tengerentúli NEV eladásai negyedéves bontásban. Forrás: CnEVPost

A BYD a harmadik negyedévben 71 ezer autót exportált Kínán kívülre, ami duplája a második negyedéves adatnak – de a hazai piac még mindig az eladások 91 százalékát tette ki.

A BYD negyedéves akkumulátor gyártása. Forrás: CnEVPost

A vállalat az év első kilenc hónapjában már 101 GWh akkukapacitást helyezett négy kerékre vagy energiatárolókba.

Meglátszanak a gyárleállások a Tesla legfrissebb eladási számain

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.