PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az erős mondat Thomas Schäfertől, a Volkswagen márkaigazgatójától származik, aki egy belső weboldalon publikált, a munkatársakhoz intézett beszédében mondta ezt. 20.000 fős leépítést készítenek elő. Őszinték lesznek 10 milliárd eurót, mintegy 3800 milliárd forintot akar megtakarítani a Volkswagen Csoport, hogy növelje versenyképességet, és ebből egy jelentős összeg eshet a Volkswagen márkára, amelynek 2026-ra 6,5 százalékra kell növelnie nyereségét. A kiadások drasztikus csökkentésével elkerülhetetlen a létszámleépítés is. A márka vezetősége jelenleg épp a szakszervezettel tárgyal ennek mértékéről és ütemezéséről, de korábban arról lehetett hallani, hogy Oliver Blume, csoport szinten, 20 ezer állást akar megszüntetni, ami csak Herbert Diess, a korábbi vezérigazgató 30 ezres tervéhez képest tűnik kedvező számnak. A jelenlegi rendszereinkkel, módszereinkkel és magas költségeinkkel ma már egyszerűen nem versenyképes a Volkswagen márka – mondta a Blumének jelentő márkaigazgató, Thomas Schäfer a cég egy belső értekezletén, amit aztán kirakott az intranetre is. Az anyag eljutott a Reutershez is, innen pedig átvette a világsajtó. A vállalat korábban még azt tervezte, hogy a természetes fogyás, a nyugdíjazás révén 2029-ig le tudja vezényelni a szükséges leépítéseket azzal, hogy nem vesznek fel új embert a távozó kollégák helyére. Most hétfőn viszont a cég igazgatótanácsának az emberi erőforrásokért felelős tagja már arról is beszélt, hogy egyéni megállapodásokkal, korai nyugdíjazásokra is szükség lesz. Gunnar Kilian ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a 10 milliárdos megtakarítás nagy része nem a leépítésekből jön majd össze, ellenben a cégnek végre őszintének kell lennie önmagával, és meg kell szüntetnie a márkánként külön-külön meglévő, és így duplikált struktúrákat – írja az Automotive News. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!