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
auto
2024. 07. 27. szombat

Volkswagen: jelenleg nem vagyunk versenyképesek

üzlet

Az erős mondat Thomas Schäfertől, a Volkswagen márkaigazgatójától származik, aki egy belső weboldalon publikált, a munkatársakhoz intézett beszédében mondta ezt.

20.000 fős leépítést készítenek elő.

Őszinték lesznek

10 milliárd eurót, mintegy 3800 milliárd forintot akar megtakarítani a Volkswagen Csoport, hogy növelje versenyképességet, és ebből egy jelentős összeg eshet a Volkswagen márkára, amelynek 2026-ra 6,5 százalékra kell növelnie nyereségét. A kiadások drasztikus csökkentésével elkerülhetetlen a létszámleépítés is. A márka vezetősége jelenleg épp a szakszervezettel tárgyal ennek mértékéről és ütemezéséről, de korábban arról lehetett hallani, hogy Oliver Blume, csoport szinten, 20 ezer állást akar megszüntetni, ami csak Herbert Diess, a korábbi vezérigazgató 30 ezres tervéhez képest tűnik kedvező számnak.

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

A jelenlegi rendszereinkkel, módszereinkkel és magas költségeinkkel ma már egyszerűen nem versenyképes a Volkswagen márka – mondta a Blumének jelentő márkaigazgató, Thomas Schäfer a cég egy belső értekezletén, amit aztán kirakott az intranetre is.

Az anyag eljutott a Reutershez is, innen pedig átvette a világsajtó. A vállalat korábban még azt tervezte, hogy a természetes fogyás, a nyugdíjazás révén 2029-ig le tudja vezényelni a szükséges leépítéseket azzal, hogy nem vesznek fel új embert a távozó kollégák helyére. Most hétfőn viszont a cég igazgatótanácsának az emberi erőforrásokért felelős tagja már arról is beszélt, hogy egyéni megállapodásokkal, korai nyugdíjazásokra is szükség lesz. Gunnar Kilian ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a 10 milliárdos megtakarítás nagy része nem a leépítésekből jön majd össze, ellenben a cégnek végre őszintének kell lennie önmagával, és meg kell szüntetnie a márkánként külön-külön meglévő, és így duplikált struktúrákat – írja az Automotive News.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.