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
auto
2024. 02. 29. csütörtök

Volkswagen: jelenleg nem vagyunk versenyképesek

üzlet

Az erős mondat Thomas Schäfertől, a Volkswagen márkaigazgatójától származik, aki egy belső weboldalon publikált, a munkatársakhoz intézett beszédében mondta ezt.

20.000 fős leépítést készítenek elő.

Őszinték lesznek

10 milliárd eurót, mintegy 3800 milliárd forintot akar megtakarítani a Volkswagen Csoport, hogy növelje versenyképességet, és ebből egy jelentős összeg eshet a Volkswagen márkára, amelynek 2026-ra 6,5 százalékra kell növelnie nyereségét. A kiadások drasztikus csökkentésével elkerülhetetlen a létszámleépítés is. A márka vezetősége jelenleg épp a szakszervezettel tárgyal ennek mértékéről és ütemezéséről, de korábban arról lehetett hallani, hogy Oliver Blume, csoport szinten, 20 ezer állást akar megszüntetni, ami csak Herbert Diess, a korábbi vezérigazgató 30 ezres tervéhez képest tűnik kedvező számnak.

A jelenlegi rendszereinkkel, módszereinkkel és magas költségeinkkel ma már egyszerűen nem versenyképes a Volkswagen márka – mondta a Blumének jelentő márkaigazgató, Thomas Schäfer a cég egy belső értekezletén, amit aztán kirakott az intranetre is.

Az anyag eljutott a Reutershez is, innen pedig átvette a világsajtó. A vállalat korábban még azt tervezte, hogy a természetes fogyás, a nyugdíjazás révén 2029-ig le tudja vezényelni a szükséges leépítéseket azzal, hogy nem vesznek fel új embert a távozó kollégák helyére. Most hétfőn viszont a cég igazgatótanácsának az emberi erőforrásokért felelős tagja már arról is beszélt, hogy egyéni megállapodásokkal, korai nyugdíjazásokra is szükség lesz. Gunnar Kilian ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a 10 milliárdos megtakarítás nagy része nem a leépítésekből jön majd össze, ellenben a cégnek végre őszintének kell lennie önmagával, és meg kell szüntetnie a márkánként külön-külön meglévő, és így duplikált struktúrákat – írja az Automotive News.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.