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
auto
2024. 03. 04. hétfő

Hasonlóan a teljesen elektromos i3-asához, a BMW az i8-as konnektoros hibrid autóján is végzett némi átalakítást, s ezzel együtt egy roadster változatot is bemutatott a gyártó, melyhez már korábban kedvcsináló videókat is kaptunk. Mindkét sportkocsi a Los Angeles Auto Show rivaldafényében debütált, így most eljött az idő, hogy alaposabban szemügyre vehessük a BMW munkájának gyümölcsét.

Ami az i8-as sportkupét illeti, a legjelentősebb módosítást a hajtáslánc kapta, ugyanis a korábbi 7 kWh-s akkucsomag helyére egy 11,6 kWh-s került, valamint az első kerekeket hajtó motor is bezsákmányolt plusz 12 lóerőt, elérve ezzel a 105 kW/143 lóerős teljesítményt. Az új akkumulátornak köszönhetően az elektromos hatótáv 53 kilométerre nőtt az eddigi 37-ről (NEDC), azonban sajnos annak ellenére, hogy az autó a német gyártó i-divíziójában foglal helyet, a meghajtásban továbbra is a hátsó kerekekért felelős belső égésű turbómotor kapja a fontosabb szerepet.

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

Sajnos az i8 Roadster is pont annyira nevezhető elektromos autónak, mint az új i8 Coupé, hiszen mindketten ugyanazt a hajtásláncot kapták, azonban a teljesítményt illetően adódik egy hajszálnyi különbség a két autó között a formájukból adódóan. Ez megfigyelhető a gyorsulási adataikban, ugyanis míg a Roadster 4,6 másodperc alatt ér fel 100-ra, addig a kupé változatnak csupán 4,4 másodpercre van szüksége. A végsebességük ugyanúgy 250 km/h.

Az i8 megjelenése nem sokat változott az eddigihez képest, sokkal érdekesebb inkább a roadster változatot bemutatni. Az autóra ugyanis a várakozásokhoz híven vászontetőt szerelt a BMW, mely elektromos vezérléssel, hang nélkül nyílik és záródik. 15 másodperc szükséges, hogy tetőt varázsoljunk a fejünk felé, amit egészen 50 km/h-s sebességig megtehetünk. A tető egyébként hajtott Z-alakban tárolódik az autó hátuljában, és a gyártó elmondása szerint mellette még 100 liternyi üres helyre pakolhatjuk a cuccainkat. Állítólag a felhasznált szénszálas technológiáján is fejlesztett a BMW, melyek már e két új modellt is gazdagítják.

Az új kupé 2018 januárjában már elérhető lesz az Egyesült Királyságban 112 730 fontos áron (39,7 millió forint), míg a Roadster ennél 12 000 fonttal drágább, átszámítva közel 44 millió forint lesz.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.