Friss adatok az önkormányzati töltőkről

Így állnak a 2017. november 23-i, tehát múlt hét csütörtöki állapot szerint a minisztériumi pályázaton támogatott önkormányzati telepítésű töltők:

  • 75 önkormányzat pályázott és nyert.
  • 3 önkormányzat visszalépett (Pécel, Kalocsa és Békés).
  • 72 önkormányzat továbbra is vállalja, hogy megvalósítja a tervezett töltőket.
  • 71 önkormányzat már aláírta a szerződést, így köztük a legutolsónak is be kell fejeznie 2018. november 23. előtt a telepítéseket.
  • 60 önkormányzat már a pénzt is megkapta a projekthez, ami azt jelenti, hogy náluk ingyen parkolhatnak az elektromos autók (a legtöbb helyen minden autó ingyen parkol).  Egyébként ezeken a településeken már most is ingyen parkolhatnak a zöld rendszámos járművek.
  • 10 önkormányzattól vár az NGM módosított parkolási rendeletet, ami lehetővé teszi a zöld rendszámos környezetkímélő járművek számára az ingyenes parkolást (Győr, Szarvas, Kiskunhalas, Mohács, Pécs, Orosháza, Mosonmagyaróvár, Siófok, Veresegyház és Baja). Feltehetőleg ez a 10 város része annak a 12-nek, amelynek még nem folyósították a támogatási összeget.
  • 2 önkormányzat nem kapta még meg a fenti 10 önkormányzaton kívül a pénzt, de nem tudjuk, hogy melyik ez a kettő. Tájékoztatást kértünk az NGM-től, amint választ kapunk frissítjük a hírt.
  • A töltők helyei nem változtak az október 25-i állapothoz képest.
  • A vállalt töltők telepítésével egyelőre egy önkormányzat sem végzett, és a hideg idő beállta miatt márciusig ebben nem is várható jelentős változás.
EZT OLVASTAD MÁR?  400 ultra gyors villámtöltőből álló hálózatot terveznek Európába

A múlt heti, részletes beszámolónkban bemutatott október 25-i állapot óta november 23-ig 2 önkormányzattal sikerült aláírni a szerződést, és 5 önkormányzat kapta meg a pályázati pénzt. A parkolási rendeletük módosításával adós önkormányzatok listája mindössze annyit változott, hogy lekerült róla Gyöngyös, és felkerült rá Mosonmagyaróvár. A parkolási rendelettel adós önkormányzatok közül egyébként 4 (Szarvas, Mohács, Orosháza és Veresegyház) villámtöltőket tervező önkormányzatok, amelyek a villámtöltőkre pályázók közel felét adják. Bár a támogatási szerződést többségük (vagy mind) aláírta, esetleges visszalépésük óriási presztízsveszteség lenne az NGM számára.

Elektromos autót használsz?

  • LLaci

    Gyakorlatilag ez a semmi!!! Megkapták a pénzt, majd elköltik hókaparásra! Márciusig nem tudják elkezdeni a telepítést? Miért? Fázik a kezük? Húzzanak kesztyűt. Majd két év Mo-on kevés egy elenyésző számú töltő kivitelezésére? Azok a települések, akik nem pályáztak, szégyelljék magukat, megragadtak a mocsárban trabantszinten. Szánalmas. Győr, meg a többi 9 város még a parkolási rendeletet sem volt képes megváltoztatni, pár ezer forint előnyért, amit még beszedhetnek a zöld rendszámosoktól? Ez meg szégyen. Igaz márciusig úgysem kezdik el a telepítést. Aki egy kicsit is konyít a villanyautóhoz, tudja, hogy télen nagyobb szükség van a gyakoribb töltésre. Mindezektől függetlenül, továbbra sem megoldott a városközi közlekedés. Miért nem foglalkoznak az autópálya, -út melletti villámtöltők telepítési szükségletével? Ránézett valaki a térképre? A kérdés már csak annyi, hogy értelmezte-e.

  • Rafael Balázs

    Rosszabb a helyzet, még akkor is, ha nem változik semmi. Mert a többiek – a Lajtán túl – elvégtatnak mellettünk.

  • babem

    Bezzeg stadion már minden utcasarkon van 🙂

  • Sok széles látókörű városvezető, képviselő-testület van kishazánkban. Kapna 3Millát, hozzá kéne tenni 1-1,5Millát töltőként és mehetnek az e-autósok. Gondolom az a 3-6 millió kellet az év végi prémiumokra, meg hiányzik majd az a 200.000Ft amit a parkolásból begyűjtenek.

  • Halásztelek Város lakossága, csak 10300 fő, ezért nem indulhattunk töltő pályázaton. Saját erőből telepítettünk egy 22-eset, de szeretnénk nagyobbakat is. Van arról bármilyen információ, hogy lesz második kör? Vagy be lehetne lépni visszalépett önkormányzatok helyére?

    Szentgyörgyi József
    polgármester