November elején mutatta be az öt nagy autógyártó, a BMW, Mercedes, Ford, és a Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi és Porsche az IONITY projektet, mely kulcsfontosságú része lesz az európai töltőhálózat kiépülésének. A tervek szerint 400 darab, 350 kW-os CCS töltőkkel felszerelt töltőállomást telepítenek Európa-szerte 2020-ig, s ebből 20 már ez év végére várható. Az eddig ismert partnerek, a Tank & Rast és a Circle K autópálya-menti szolgáltatók, valamint az OMV üzemanyagtöltő állomás a német, norvég és az osztrák hálózat kiépítésében segédkezik.
Most egy újabb partnerrel bővült a program: a világ egyik legnagyobb olajvállalata, a Shell ismerte fel, hogy érdemes beszállni a jövő közlekedésének alapjául szolgáló infrastruktúra létrehozásába. A megállapodásnak köszönhetően az IONITY 350 kW-os töltői eljutnak Belgiumba, Franciaországba, Nagy-Britanniába, Hollandiába, Lengyelországba, Szlovákiába, Szlovéniába, Csehországba, de ami a legfontosabb, Magyarországra is. Az autógyártók és partnereik által épített töltőállomásokon legalább hat töltőállást alakítanak ki, és ha a töltőtelepítés volumenben nem is ér fel a Teslánál látottakhoz, az IONITY jelentősége a töltési idő nagymértékű lerövidülésével mégis kiemelkedő.
Ami pedig még fontosabb, hogy egyre gyakrabban látunk olajvállalatokat részt venni az elektromos közlekedéshez és a megújuló energiaforrásokhoz kapcsolódó projektekben. Nemrég a Shell azt hangoztatta, hogy a brit és holland benzinkútjaihoz villanyautó töltőket telepít, s hasonló hírek érkeztek a BP felől is, a Statoil pedig a világ első úszó szélfarmjának működésbe lépésében tevékenykedett.