PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Brüsszelben 2030-tól nem közlekedhetnek dízel, 2035-től pedig benzines autók, írja az Electrive. A tiltás nem tesz kivételt a motorkerékpárokkal sem, a legszennyezőbb kétkerekűeket már 2022-től tiltani tervezik. A döntéshozók azzal számolnak, hogy egy átlagos autó élettartama 15 év, így a tervezett tiltás összhangban áll a belga kormány döntésével, miszerint 2020 januárjától megszüntetik az elektromos autók vásárlási támogatását. Brüsszelben úgy gondolják, hogy amennyiben 10-15 év múlva betiltják a hagyományos autókat, az emberek már támogatás nélkül is elektromos autót vásárolnak majd. A belga főváros rendszerben gondolkozik, így a tiltás bevezetését komoly tömegközlekedési és kerékpáros infrastruktúra fejlesztések fogják megelőzni. További változást is terveznek Belgiumban: az autók adóztatásánál szeretnének a birtoklás adóalap helyett áttérni a futott kilométerek alapján kiszabott adóra. A hagyományos autóknál ezt legegyszerűbben az üzemanyag adóztatásával tudják végrehajtani, elektromos autóknál azonban érdekesebb a kérdés. A tervezett gyakorlati megvalósításról egyelőre nincs információ. Brüsszelben 2018 január 1.-től vezették be azokat a zónákat, ahová környezetszennyező autók nem hajthatnak be Egyre kevésbé meglepő hír, ha egy nagyváros úgy dönt, hogy 10-20 éven belül kitiltja utcáiról a füstokádó elavult autókat. Brüsszel döntésében a leginkább érdekes, hogy ezzel együtt megszünteti az elektromos autókra nyújtott támogatást is. Az elsőre meglepőnek tűnő intézkedés persze teljesen logikus, a villanyautók magas ára miatt a terjedésüket eleinte támogatásokkal ösztönzik a kormányok, hiszen ez társadalmi érdek, ha tisztább levegőben élünk, hosszú távon csökkennek az egészségügyi kiadások. Minden ország életében eljön azonban a második fázis, amikor nem a modern technológiát támogatják, hanem a szennyezőt büntetik. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!