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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Belgiumban januártól megszűnik a villanyautók támogatása

Brüsszelben 2030-tól nem közlekedhetnek dízel, 2035-től pedig benzines autók, írja az Electrive. A tiltás nem tesz kivételt a motorkerékpárokkal sem, a legszennyezőbb kétkerekűeket már 2022-től tiltani tervezik.  A döntéshozók azzal számolnak, hogy egy átlagos autó élettartama 15 év, így a tervezett tiltás összhangban áll a belga kormány döntésével, miszerint 2020 januárjától megszüntetik az elektromos autók vásárlási támogatását. Brüsszelben úgy gondolják, hogy amennyiben 10-15 év múlva betiltják a hagyományos autókat, az emberek már támogatás nélkül is elektromos autót vásárolnak majd. A belga főváros rendszerben gondolkozik, így a tiltás bevezetését komoly tömegközlekedési és kerékpáros infrastruktúra fejlesztések fogják megelőzni.

További változást is terveznek Belgiumban: az autók adóztatásánál szeretnének a birtoklás adóalap helyett áttérni a futott kilométerek alapján kiszabott adóra. A hagyományos autóknál ezt legegyszerűbben az üzemanyag adóztatásával tudják végrehajtani, elektromos autóknál azonban érdekesebb a kérdés. A tervezett gyakorlati megvalósításról egyelőre nincs információ.

Brüsszelben 2018 január 1.-től vezették be azokat a zónákat, ahová környezetszennyező autók nem hajthatnak be

Egyre kevésbé meglepő hír, ha egy nagyváros úgy dönt, hogy 10-20 éven belül kitiltja utcáiról a füstokádó elavult autókat. Brüsszel döntésében a leginkább érdekes, hogy ezzel együtt megszünteti az elektromos autókra nyújtott támogatást is. Az elsőre meglepőnek tűnő intézkedés persze teljesen logikus, a villanyautók magas ára miatt a terjedésüket eleinte támogatásokkal ösztönzik a kormányok, hiszen ez társadalmi érdek, ha tisztább levegőben élünk, hosszú távon csökkennek az egészségügyi kiadások. Minden ország életében eljön azonban a második fázis, amikor nem a modern technológiát támogatják, hanem a szennyezőt büntetik.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.