A MINI diktálja a tempót a versenypályán

A Formula E 2020/2021-es szezonjának bizonyos futamain már nem a megszokott BMW i8 Coupét fogjuk látni biztonsági autóként begurulni a pályára, hanem egy teljesen elektromos MINI Cooper SE-t, amelyet a brit márka dizájnstúdiója, a BMW Motorsport, a FIA, valamint a Formula E tervezett közösen. A MINI Electric Pacesetter névre keresztelt Safety Car a John Cooper Works sportos dizájnelemeit keresztezi a MINI járműveire jellemző karakterisztikus jegyeivel, így a kerek fényszóró és a hatszögletű maszk által meghatározott barátságos formát kiszélesített kerékívek, átdolgozott lökhárítók, öblös diffúzor, 18 colos kovácsolt felnik, és fekete-narancssárga festés teszik vadítóbbá.

Az utastérben a két első ülés kivételével mindent kicseréltek a tervezők valami könnyebbre, még a központi kijelzőt is kivették, így összességében 130 kilót sikerült lefaragni az alapmodell tömegéből. Az 1230 kilósra lefogyott villanyautót a 135 kW teljesítményű és 280 Nm nyomatékú rendszer 6,7 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-s sebességre álló helyzetből, tehát 0,6 másodpercet nyertek a fejlesztők az átalakítással.

A futóművet is a pályára hangolták, 10 mm-rel szélesítették a nyomtávot, versenyfelfüggesztést szereltek be, és ugyanazokat a Michelin Pilot Sport gumikat pakolták a Pacesetterre, mint ami a Formula E autók első kerekein is megtalálhatók. A BMW hangsúlyozza, hogy villanyautó kifejezetten Safety Carnak épült, és semmiképp sem utcai használatra, azonban egy lehetséges útirányt mutat a John Cooper Works elektromosítása számára.

A MINI Electric Pacesetter élőben április 10-én mutatkozik be Rómában, az idei szezon második versenyhétvégéjén.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.