Megérkezett a Kia EV6

A Kia EV6 világpremierje egy legalább annyira várt eseménye az évnek, mint a Hyundai IONIQ 5 bemutatója volt februárban, hiszen mindkét modell egy hazánkban is népszerű autómárka új generációs, az alapoktól kezdve tisztán elektromosnak tervezett járműve. Ahogyan a Hyundai újdonságánál, úgy a Kia crossoverénél is a dél-koreai vállalatcsoport E-GMP padlólemeze határozza meg a tervezők által kialakítható arányokat és ezáltal az utastér tágasságát, valamint a villanyautó hajtásláncának jellemzőit, így nem titok, hogy sok hasonlóságot fedezhetünk majd fel a két autóban.

A Kia Motors nemrégiben megváltoztatta a nevét Kiává, jelezve, hogy tevékenysége már túlmutat egy szimplán hagyományos autógyártóén. Ezzel párhuzamosan új logót is bevezetett, ami már ott díszeleg az EV6 orrán és hátsóján, valamint a villanyautókat megkülönböztető új névrendszerrel állt elő, aminek a most bemutatott jármű az első eredménye. A villanyautó emellett a Kia prémium márkává válásának is az első globális képviselője.

A Kia tervezői által alkalmazott dizájnirányzatokat már egy korábbi cikkünkben bemutattuk, annyit érdemes hozzáfűzni, hogy az EV6 megrajzolásakor arra törekedtek a cég emberei, hogy a crossoverek tágasságát és megemelt kiállását, a ferdehátúak kompaktságát, és esetleg a raliautók izmosságát és dinamikusságát ötvözzék egy aerodinamikus formában. A lapos padlólemez, és 2,9 méteres tengelytáv egy nagyobb méretű SUV utasterének méreteivel vértezi fel a 4,68 méter hosszú, 1,88 méter széles, és 1,55 méter magas villanyautót.

Kia EV6 GT

Az anyaghasználatot a fenntarthatóság jellemzi, az utastérben vegán bőrt, és újrahasznosított műanyagot is találunk: egy üléshez több mint 100 félliteres PET palacknak megfelelő mennyiséget használtak fel. A műszerfalon egy hajlított kijelzőt találunk, mely két 12,3 colos részből áll, ez alatt pedig egy sornyi érintőgombbal vezérelhetjük a fontosabb funkciókat. Aki szereti az információs-megjelenítés legmodernebb módját, az kiterjesztett valóság alapú HUD funkciót is kérhet a járműhöz.

A villanyautóból három változat készül: EV6, EV6 GT, és EV6 GT-Line, ezek néhány milliméterrel a külső dimenziókban is eltérnek egymástól. A GT-t, mely az egész modellcsalád csúcsát képviseli, egy duplamotoros rendszer mozgatja összesen 430 kW teljesítménnyel, 740 Nm-rel, és összkerék-meghajtással. A végsebessége 260 km/h, a gyorsulás pedig mindössze 3,5 másodperc 0 és 100 km/h között, ami jó néhány hagyományos meghajtású sportautóét is túlszárnyalja, sőt, az EV6 GT így a valaha épült egyik leggyorsabb sorozatgyártott Kia lesz. A GT az utastér dizájnelemeinek tekintetében is különleges, például saját sportkormányt kapott, a sportos GT vezetési funkciót bekapcsoló gombbal. Ezt a típust egy 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik, hatótávolsága 400 km környékén várható.

EZT OLVASTAD MÁR?  Végre megjelent a Tesla új böngészője!
Kia EV6 GT

A többi típusnál választhatunk az 58,8 és a 77,4 kWh aksik között, illetve a hátsókerék-, és az összkerék-meghajtás között. Ha a kis aksit egy 125 kW-os motorral és 350 Nm-re kombináljuk, 400 km hatótávot kapunk, hátsó hajtással. Ha ehhez berakunk egy plusz motort az első tengelyre, akkor a teljesítmény és nyomaték 175 kW-ra és 605 Nm-re nő, de a hatótáv 380 km-re csökken. A nagy akku esetén 510 kilométert is megtehetünk egy töltéssel, ebben az esetben 168 kW és 350 Nm mozgatja az autót hátul. AWD mellett 239 kW a teljesítmény 605 Nm nyomatékkal, így 490 km lesz az autó hatótávolsága.

Kia EV6 GT

Az 510 km-es hatótáv némileg több, mint a Hyundai IONIQ 5 hatótávolsága, amire valószínűleg az elnyújtott, áramvonalasabb karosszéria és a kis lámpát is elszállásoló hátsó szárny is hozzájárul. Az EV6 is tudja a V2L funkciót, azaz a töltőcsatlakozóján keresztül 3,6 kW teljesítménnyel képes energiát átadni más elektronikai berendezéseknek. Az autó vontatási képessége 1600 kg.

Kia EV6 GT-line

A 800 V-os akkumulátor-rendszer villámgyors töltést tesz lehetővé, 10%-os töltöttséggel érkezve a töltőállomásra akár csupán 18 perc alatt is elérhetjük a 80%-ot. Ez azt jelenti, hogy 4,5 perc alatt 100 kilométert tölthetünk vissza az aksiba (77,4 kWh-s és hátsókerék-hajtású típus esetén). Az autó 400V-ról is tölthető, mindenféle kiegészítő berendezés vagy adapter nélkül. Az EV6 akár mínusz 7 fokos hőmérsékleten is képes elérni a +25 fokon elérhető hatótávolság 80 százalékát az autó hűtőrendszerének veszteséghőjét hasznosító hőszivattyúnak köszönhetően.

EZT OLVASTAD MÁR?  Megérkezett a Mercedes elektromos furgona

A csomagtér mérete is függ a választott meghajtástól. Alapvetően 520 liter vár hátul (ledöntött ülésekkel közel 1300), és 52 liter elöl, de ha az első tengelyre kérünk egy villanymotort, akkor csupán 20 liter marad a frunknak.

Kia EV6 GT-line

Az Kia EV6 számos vezetéstámogató rendszernek örvendhet, az autópályán a Highway Driving Assist 2 legújabb generációja segít a biztonságos követési távolság betartásában, valamint a forgalmi sáv közepén tartja az autót a kanyarokban is. Ha a párhuzamos sávok egyikében haladó autó túl közel kerülne, a rendszer a kormányzásba is beavatkozva igyekszik elkerülni az ütközést. Az előzést sem kell egyedül megoldani a sofőrnek: ha a kormányon tartja a kezét és indexel, az autó a
környező forgalmat felmérve magától sávot vált. A távirányítós parkolóasszisztenssel (Remote Smart Parking Assist) az EV6 önálló ki- és beparkolásokra is képes.

Kia EV6 GT-line

A rendelés egyes piacokon már ma megnyílik, az első EV6-okat júliusban gyártják le Koreában, Európába várhatóan szeptember környékén érkeznek a vásárlók által megrendelt darabok. Árat később jelent be a Kia.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.