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 Magyarország 25 ezer főnél népesebb városaiban 2022-től kizárólag elektromos buszok állíthatók forgalomba. Az átállást a kormány 36 milliárd forinttal támogatja, amelyből 1290 buszt cserélnek környezetbarátra. A Zöldbusz program demonstrációs szakasza már 2020 őszén megkezdődött. Debrecenben egy Mercedes-Benz e-Citarot, Békéscsabán egy Solaris Urbino 12 típust, Nyíregyházán az Ebusco 2.2 elektromos autóbuszt, Székesfehérváron az Ikarus tisztán elektromos buszát próbálhatták ki, Zalaegerszegen pedig jelenleg is fut egy Mercedes-Benz e-Citaro, amit még április 18-ig ingyenesen tesztelhet az utazóközönség. Hétfőtől Esztergomban is elindul a zöldbusz program. A városban szintén egy Mercedes-Benz e-Citaro autóbusz közlekedik április 12. és május 8. között, amit ingyenesen kipróbálhatnak a városlakók. A város honlapján megtekinthető a busz menetrendje. Fotó: Hernádi Ákos Esztergom polgármesterének Facebook oldala A Mercedes-Benz eCitaro elektromos buszokba a hagyományos motor és a kipufogórendszer helyére 4 db, egyenként nettó 24,3 kWh kapacitású akkumulátor csomag épül be. Az akkucsomagok száma az első tengely felett a busz tetején maximum 10 darabig növelhető. Egy akkumulátor csomag tömege körülbelül 250 kg, feszültsége 486-756 V, mérete 1753 × 740 × 150 mm. A maximális 10 akkucsomaggal az összkapacitás 243 kWh, melyet teljesen feltöltve a debreceni teszt során körülbelül 250 km hatótávot értek el, amely több, mint a magyar városokban jellemző napi futás. A gyártó szerint az akku élettartama kb. 5-6 év (5000 teljes ciklus), amely természetesen függ a beállított kisütési mélységtől és az üzemi hőmérséklettől is. A busz a következő generációs (NMC-2) akkumulátoraival 10 csomag esetén a kapacitás már 330 kWh, amely kb. 30%-os hatótáv-növekedést jelent, a csuklós változat pedig a BlueSolutions LMP szilárdtest akkujával is választható. Címlapkép: Facebook / Hernádi Ádám, Esztergom polgármestere Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!