Ismét felmerült egy viszonylag könnyen javítható, de meglehetősen kellemetlen probléma a Ford legelső valódi villanyautójával, a Mustang Mach-E-vel kapcsolatban. Több tulajdonost is ért olyan meglepetés, hogy az elektromos SUV nem indult el a töltést követően, annak ellenére, hogy a magas feszültségű akkumulátor teljesen feltöltött állapotba került. A gondot az okozza, hogy egy szoftveres probléma miatt az autó fő rendszereit működtető 12V-os akkumulátor nem tud energiához jutni a lítium-ion akkucsomagból, s ezért lemerül, emiatt nem indul el a villanyautó. A FordPass mobiltelefonos applikáció ilyenkor azt jelzi a tulajdonosnak, hogy a Mach-E Deep Sleep, azaz mélyalvás módban van. A fórumozók már nevet is adtak a jelenségnek: electric brick, mint elektromos tégla. A Ford már tud a problémáról, egy, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatalnak (NHTSA) benyújtott beszámoló szerint csupán a járművek „kis számánál” tapasztalható a hibás működés, ezeket február 3-án, vagy azelőtt szerelték össze, tehát a jelenleg gyártott példányok már megfelelően működnek. A hiba javítása egyelőre nem oldható meg OTA frissítésen keresztül, az érintett tulajdonosoknak a szervizbe kell vinni az autót, ahol a hajtáslánc vezérlőmodulját újraprogramozzák. Visszahívták a Ford első igazi villanyautóját Ez egyébként már a harmadik gubanc, ami a Mustang Mach-E piaci indulását beárnyékolja. Először minőségbeli aggályok miatt kellett megszakítani a kiszállítást, márciusban pedig nem megfelelően meghúzott csavarok miatt kellett visszahívást elrendelni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!