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
auto
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

A Honda amerikai értékesítési igazgatója a The Drive autós magazinnak beszélt arról, hogyan látja a világ hetedik legnagyobb autógyártója a villanyautók árának alakulását.

Úgy tűnik, hogy a japánok kivárnak.

Nem lesz árparitás

Dave Garnert arról kérdezték, hogyan látják most az elektromos átállást, és mit gondolnak a villanyautók árának alakulásáról. A japán gyártó képviselője szerint ők úgy kalkulálnak, hogy a jelenlegi lítium-ion technológia nem lesz képes elérni az árparitást a belsőégésű motoros autókkal. Ahogy fogalmaz,

a li-ion akkumulátorok nem a hosszútávú megoldás, a szilárdtest akkumulátorok fogják majd lehetővé tenni azt, hogy a villanyautó gyártási költségei közel annyira csökkenjenek, mint azt a belsőégésű motorosoknál megszoktuk.

A szakember ugyanakkor elismeri, hogy a szilárdtest akku még nincs elérhető távolságban, de ők továbbra is erre összpontosítanak a fejlesztéseikben, augusztusban például egy 310 millió dolláros befektetést jelentettek be, ami egy teszt gyártósor építését teszi lehetővé, ami fontos lépcső a tömegtermeléshez vezető úton.

A The Drive emlékeztet, hogy bár az akkumulátorok gyártási költsége kilowattóránként 1200 dollárról 132 dollárra csökkent az elmúlt években, a további mérséklődéshez olcsóbb alapanyagokra van szükség, miközben a trend jelenleg pont ellentétes, az árutőzsdén pont, hogy felfelé megy ezek ára. A lap azt is hozzáteszi, hogy egyes kutatások szerint a hagyományos akkumulátorcellák elérték a fejlesztési potenciáljuk végét, magasabb energiasűrűség már nem várható tőlük, ezért a Honda szilárdtest akkus várakozásai helytállóak lehetnek.

Hogy a Honda stratégiája beválik-e, vagy esetleg hátrányba kerülnek azzal, hogy mindent a szilárdtest akkumulátorokra tesznek fel, az majd elválik. A The Drive végkövetkeztetéseivel kapcsoltban azonban arra azért emlékeztetnénk olvasóinkat, hogy oldalainkon rendszeresen, szinte hetente számolunk be új, a hagyományos elektrolitot használó akkumulátorok újabb és újabb fejlesztéseiről, amelyek a biztonságot, az energiasűrűséget növelik, a költségeket pedig csökkentik. És itt most határozottan nem a laborban működő, szenzációs bejelentésekre gondolunk, amelyekből lehet, soha nem lesz semmi.

Nagyobb hatótáv olcsóbban: itt a BMW új akkumulátora

 

A hagyományos lítiumos megoldásoknál is még nagy potenciál van az NMC-től és az NCA-tól eltérő kémiákban, mint például az olcsóbb és biztonságosabb LFP-ben, illetve a strukturális akkupakkok által előidézett megtakarításokban.

A ZEEKR 001 lesz az első 1000 kilométeres villanyautó

Ez az aksi nagyon penge

A lítiumon túl pedig például a nátrium-ion akkumulátorok jelentik a közeljövő következő nagy ígéretét. Ezeket a világ legnagyobb akkugyártója, a CATL már jövőre sorozatgyártásba küldi, és 77 dollár/kWh árral számolnak, a sorozatgyártás felfuttatásával pedig a 40 dolláros szintet is elérhetőnek tartják.

Így válthatja le az akkumulátorokban a nátrium a lítiumot

Addig is, a regionális állami támogatások közül is kiemelkedő új amerikai akkugyártási program már 2023-ban azt eredményezheti, hogy ha mesterséges eszközökkel is, de felére, eshet a jelenlegi akkumulátorok gyártási költsége, ami váratlanul érheti azokat a gyártókat, amelyek nem rendelkeznek saját cellagyártással az Egyesült Államokban.

Nemzetközi bonyodalmat okozott a Tesla akkugyárról érkező hír

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.