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
auto
2024. 05. 29. szerda

Ilyen vad is tud lenni egy városi villanyautó

elektromos autó

A Smart #1 már önmagában is egy izgalmas autó, hiszen több szempontból is új fejezetet nyit a városi cirkálóiról ismert német márka történetében, de a Csengtui Autószalonon most egy egészen más arcát is megmutatta. A Brabus előhozta belőle az igazi vadságot.

A világ egyik legnagyobb és legismertebb, vizuális és teljesítménytuningra szakosodott cége alaposan megdolgozta az elektromos crossovert: agresszív lökhárítókkal, plusz légbeömlőkkel, egyedi 19 colos felnikkel fűszerezte meg a jármű külsejét, az utasteret pedig fekete-vörös kárpitozással dobta fel. Ez a tuning egyébként annyiban különbözik a csapat korábbi munkáitól, hogy kívül egyetlen Brabus-logó sem fémjelzi a készítőket.

A Smart #1 eredetileg egyetlen motorral dolgozik, amely a hátsó kerekeket hajtja 268 lóerő teljesítménnyel, a Brabus-féle változatnak azonban ez nem volt elég, így egy második villanymotor is helyet kapott benne, 422-re tornázva fel a lóerők számát 543 Nm nyomatékkal. Ekkora erő akár 3,9 másodperc alatt is felpörgeti a kocsit 100 km/h-ra álló helyzetből.

Itt a Smart korszakváltó autója

Arról nem esett szó, hogy más akkumulátort kapott volna a tuningolt járgány, így valószínűleg ugyanaz a 66 kWh-s NMC akkumulátor biztosítja az energiát, mint az alapmodellben. A nagyobb teljesítmény miatt viszont a hatótáv biztosan csökkent, nagyjából 390 km körül alakulhat a WLTP szabvány szerint.

Kínában 279 ezer jüanért, azaz átszámítva körülbelül 16,2 millió forintért lehet hazavinni, arról egyelőre nincs információ, hogy más piacokon is megjelenik-e a villanyautó. Amennyiben igen, ennél jóval magasabb árra kell számítani, hiszen Európában az alap Smart #1 kerül átszámítva 16 millió forintba.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.