Rendberakták az amerikai támogatást
Úgy látszik Amerikában az adóhivatal nemcsak elszúrni tud dolgokat, ha hibáznak nem restek javítani a szabályozáson. Persze ehhez azért kellett egy hónap, de az amúgy sehol nem a villámsebes működéséről híres államigazgatásban ez valószínűleg kiemelkedő eredménynek számít.
Minden gyártó (kuncsaftja) örülhet.
Minden SUV SUV
Ahogy arról január elején írtunk, meglehetősen megkésett a Biden kabinet új villanyautós támogatási rendszerének részletes szabályozása, így azt csak az utolsó pillanatban, az életbelépése előtt három nappal adták ki. Élcelődtünk is, hogy a magyar törvényhozást másolja Amerika.
A nagy kapkodásban a szabályok kidolgozásáért felelős adóhivatal egyébként sikeresen túl is gondolta a problémát, és olyan komplikált kritériumrendszert határozott meg az SUV fogalmának definiálásra, hogy végül több gyártó egyes típusainak némely kiadása nem fért ebbe bele.
Így például volt olyan Volkswagen ID. 4 és Tesla Model Y amely SUV-nak számított, de más felszereltséggel rendelve a modellt már nem. A Ford Mustang Mach-e, vagy a Cadillac Lyriq pedig eleve a szedánokkal lett egybe sorolva.
Ez viszont azt jelentette, hogy ezekre az autókra más árhatár vonatkozott, így vásárlóik nem voltak jogosultak az állami támogatásra.
Ennek az anomáliának most vége, az adóhivatal ugyanis frissítette a szabályozást, és most már az összes fenti típus SUV-nak minősül.

A gyártók természetesen üdvözölték a döntést, és valószínűleg a vásárlók sem reklamálnak a változások miatt.