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
auto
2024. 03. 19. kedd

A villanyautósok kedvéért frissült a forgalmi?

villanyautózás a gyakorlatban

Nem csak a Villanyautósok.hu, de az ELMOB is felvetette már, hogy ideje lenne modernizálni a magyar forgalmi engedélyt. No nem csak arra gondolunk, hogy a sehova el nem férő üzenőfüzet formátumról jó lenne egy a jogosítvánnyal megegyező méretű műanyag kártyára váltani, hanem arra is, hogy szerepeltetni kellene pár fontosabb villanyautós paramétert is a kocsik műszaki adatai között.

Milyen zabot eszik az autód?

Most egy pillanatra azt hittük, meg is kezdődött ez a változás.

Túl szép, hogy igaz legyen

Bérczi Balázs, alias Tesla Master küldött át nekünk egy forgalmi engedélyről készült képet amelyen az látszik, hogy annak szabadon álló Hivatalos Feljegyzések rovatába az okmányirodában kézzel bejegyeztek több extra adatot, így azt, hogy egyénileg választott rendszám van rajta, mennyi az autó 30 perces maximális teljesítménye, és

azt is, hogy hány kWh az autó akkumulátorának kapacitása.

Régóta kardoskodunk amellett, hogy ez a fontos adat szerepeljen a forgalmiban, mivel ez olyan modelleknél, amelyeket a gyártó több akkumulátor-mérettel is kínál, a használtpiacon segítené a vásárlókat abban, hogy megbizonyosodjanak, róla azt kapják amiért fizettek. Nem biztos, hogy mindenki OBD olvasóval rohangál az autópiacon.

Sajnos ez nem általános gyakorlat, csak speciális esetben kerül rá. Forrás: Bérczi Balázs

Kis kérdezősködés után azonban kiderült, hogy sajnos nem arról van szó, hogy már megkezdődött volna a jogszabályok ezirányú módosítása, és ideiglenesen, az új nyomtatványok érkezéséig kézzel jegyeznék be az ilyen adatokat. A jelenlegi gyakorlat szerint az itthon forgalomba helyezett új villanyautóknál továbbra sem szerepel az akkukapacitás a forgalmin, azonban

ha használt importról, honosításról van szó, és a külföldi forgalmin szerepelnek a magyar mezőibe be nem illeszthető adatok, akkor azokat a Hivatalos Feljegyzések rovatba kézzel felviszik.

Így az a faramuci helyzet áll elő, hogy öt év múlva a használtautó piacon nagyobb biztonsággal vehetünk például ilyen német eredetű, eredetileg magánúton behozott autót, mint a hivatalos magyar márkaképviselet által forgalomba hozott járművet.

Reméljük ez előbb-utóbb változni fog.

130 éves a forgalmi – ideje megújítani!

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.