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
auto
2024. 07. 27. szombat

Ha a tesztek jól zárulnak, Németországon kívül is terjeszteni kezdi házon belül a Shell azt a Volkswagennel közös töltőhálózati megoldását, amelyből az elsőt a napokban adták át Göttingenben. A város Shell kútjának területére telepített Elli Flexpole gyorstöltő állomás különlegessége, hogy mindenféle macera nélkül lehet a normál áramhálózatokra illeszteni.

Ez az infrastruktúra úgy képes biztosítani 150 kW-os töltési teljesítményt, hogy előzetesen, a telepítéséhez nincs szükség különösebb hálózati infrastruktúra fejlesztésre. Ehhez a kulcsot az jelenti, hogy a berendezés saját, önálló akkumulátortároló rendszerrel rendelkezik.

A Shell első Flexpole töltőállomása Göttingenben (forrás: Shell Germany)

A Volkswagen az akkumulátorok, a töltés és az e-komponensek területén végzett csoportszintű tevékenységeit a PowerCo (akkumulátor) és az Elli (töltés és energia) leányvállalatokkal köti össze. „A töltési infrastruktúra gyors bővítése az e-mobilitás sikerének előfeltétele. Ehhez olyan innovációkkal járulunk hozzá, mint az Elli Flexpole. Örömünkre szolgál, hogy a Shellnél erős partnerre leltünk, aki hozzánk hasonlóan Németországban és Európában is bővíteni szeretné a töltési hálózatát” – mondta a bejelentéskor Simon Löffler, aki az Elli értékesítéséért, termékeiért és projektjéért felelős.

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

A Shell Germany sajtóközleménye szerint a megállapodásuk ahhoz is közelebb vihet, hogy Németországban megtalálják a gyors és tömeges töltőállomás építés és beüzemelés megoldását – mivel a kormány szerint 2030-ig egymillió publikus töltőállomást kell építeni és üzembe helyezni az országban.

Most akkor kell Németországnak egymillió töltő vagy sem?

Az új technológiának köszönhetően a töltőállomások egyszerűen és rugalmasan telepíthetők, és felgyorsítható a hálózatbővülés – közölte a Shell „Szeretnénk kivenni a részünket abból, hogy az ügyfelek elektromos járműre válthassanak, és hogy ezzel is csökkentsük a közlekedési szektorban a szén-dioxid-kibocsátás” – mondta Tobias Bahnsen, a Shell E-Mobility Németországért, Ausztriáért és Svájcért felelős vezetője. Az olajtársaság tervei szerint 2025-ig több mint félmillió, az évtized végére pedig 2,5 millió töltőpontot fognak kiépíteni világszerte.

A VW tavaly áprilisban a BP-vel is stratégiai partnerséget jelentett be; a Flexpole töltőállomásokat használják az Aral németországi és a BP brit kútjain.

Tavaly év évégre a német járműipari óriás az Ionityvel, az Ewivával, illetve az európai stratégiai partnereivel (BP, Iberdrola), Electrify Americával (USA) és a CAMS-szal (Kína) együtt összesen 15 ezer gyorstöltő pontot kapcsoltak már hálózatra. Idén ez a szám 25 ezerre nő a VW reményei szerint, és ebből tízezer Európában lesz. A VW 2025-ig egy 45 ezer nagy teljesítményű töltőpontból (HPC) álló olyan hálózat megépítésre készül, melyek akár 350 kW töltési teljesítményt is képesek kínálni.

Ilyen töltőállomásokat telepít, aki komolyan gondolja a villanyautózást

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

Szabó M. István