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
auto
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

Ha a tesztek jól zárulnak, Németországon kívül is terjeszteni kezdi házon belül a Shell azt a Volkswagennel közös töltőhálózati megoldását, amelyből az elsőt a napokban adták át Göttingenben. A város Shell kútjának területére telepített Elli Flexpole gyorstöltő állomás különlegessége, hogy mindenféle macera nélkül lehet a normál áramhálózatokra illeszteni.

Ez az infrastruktúra úgy képes biztosítani 150 kW-os töltési teljesítményt, hogy előzetesen, a telepítéséhez nincs szükség különösebb hálózati infrastruktúra fejlesztésre. Ehhez a kulcsot az jelenti, hogy a berendezés saját, önálló akkumulátortároló rendszerrel rendelkezik.

A Shell első Flexpole töltőállomása Göttingenben (forrás: Shell Germany)

A Volkswagen az akkumulátorok, a töltés és az e-komponensek területén végzett csoportszintű tevékenységeit a PowerCo (akkumulátor) és az Elli (töltés és energia) leányvállalatokkal köti össze. „A töltési infrastruktúra gyors bővítése az e-mobilitás sikerének előfeltétele. Ehhez olyan innovációkkal járulunk hozzá, mint az Elli Flexpole. Örömünkre szolgál, hogy a Shellnél erős partnerre leltünk, aki hozzánk hasonlóan Németországban és Európában is bővíteni szeretné a töltési hálózatát” – mondta a bejelentéskor Simon Löffler, aki az Elli értékesítéséért, termékeiért és projektjéért felelős.

A Shell Germany sajtóközleménye szerint a megállapodásuk ahhoz is közelebb vihet, hogy Németországban megtalálják a gyors és tömeges töltőállomás építés és beüzemelés megoldását – mivel a kormány szerint 2030-ig egymillió publikus töltőállomást kell építeni és üzembe helyezni az országban.

Most akkor kell Németországnak egymillió töltő vagy sem?

Az új technológiának köszönhetően a töltőállomások egyszerűen és rugalmasan telepíthetők, és felgyorsítható a hálózatbővülés – közölte a Shell „Szeretnénk kivenni a részünket abból, hogy az ügyfelek elektromos járműre válthassanak, és hogy ezzel is csökkentsük a közlekedési szektorban a szén-dioxid-kibocsátás” – mondta Tobias Bahnsen, a Shell E-Mobility Németországért, Ausztriáért és Svájcért felelős vezetője. Az olajtársaság tervei szerint 2025-ig több mint félmillió, az évtized végére pedig 2,5 millió töltőpontot fognak kiépíteni világszerte.

A VW tavaly áprilisban a BP-vel is stratégiai partnerséget jelentett be; a Flexpole töltőállomásokat használják az Aral németországi és a BP brit kútjain.

Tavaly év évégre a német járműipari óriás az Ionityvel, az Ewivával, illetve az európai stratégiai partnereivel (BP, Iberdrola), Electrify Americával (USA) és a CAMS-szal (Kína) együtt összesen 15 ezer gyorstöltő pontot kapcsoltak már hálózatra. Idén ez a szám 25 ezerre nő a VW reményei szerint, és ebből tízezer Európában lesz. A VW 2025-ig egy 45 ezer nagy teljesítményű töltőpontból (HPC) álló olyan hálózat megépítésre készül, melyek akár 350 kW töltési teljesítményt is képesek kínálni.

Ilyen töltőállomásokat telepít, aki komolyan gondolja a villanyautózást

Szabó M. István