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
auto
2024. 10. 15. kedd

Megkezdődött az új elektromos Ford Explorer sorozatgyártása Kölnben

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

Hosszú várakozás és nagyjából egy éves csúszás után június 4-én megkezdődött a vadonatúj elektromos Ford Explorer gyártása a cég kölni gyárában.

Nagyon fontos modellről van szó.

Fordulópont

A Volkswagen MEB platformjára épülő új Explorer több, mint egy egyszerű premier a Ford európai üzletága számára. Bár az autógyártó jelenleg még azon vacillál, hogy végül, az eredeti terveinek megfelelően, már az EU 2035-ös határideje előtt kivezesse-e a belső égésű motoros típusokat kínálatából, az nem kérdés, hogy a teljes európai palettát elektromos alapokra helyezi a gyártó.

Villanyautókat persze eddig is árultak, a 2010-es években volt kis darabszámban elektromos Focus, újabban pedig Mustang Mach-e, valamint a kishaszongépjárműveknél e-Transit, de ezek egyike sem volt igazi tömegmodell.

Az új Explorer azonban kifejezetten Európának készült és a most népszerű közepes méretű SUV kategóriában indul.

A vállalat kétmilliárd eurót költött az 1930-ban alapított kölni üzem átalakítására, amely a cég első kifejezetten elektromos autók gyártására létrehozott európai központja lett. Itt az Explorer mellett legalább még egy elektromos modell készül majd, mégpedig az a hamarosan bemutatkozó új sport-crossover, amelynek neve még titok, csak annyit árultak el, hogy egy régi típusnevet porolnak le.

Az Explorert, amely a Volkswagen ID.4 unokatestvére, de az amerikai cég állítása szerint a padlólemeztől felfelé ízig-vérig Ford, főszerkesztőnk már tavaly megnézte a kölni üzemben – erről részletes cikkünk és videónk is volt.

Lerántottuk a leplet a Ford korszakváltó autójáról

A premier azonban egy évet késett, mivel a Ford egy fejlettebb akkupakkal akarta megkezdeni a gyártást.

A gyárban mesterséges intelligencia segíti a termelést, 600 új robotot telepítettek, és az átalakítás után ez lett a vállalat egyik legtisztábban üzemelő egysége – csak megújulóból származó áramot és biometánt használnak.

A Ford kölni üzeme. Forrás: automotivemanufacturingsolutions.com

Az Explorer értékesítése már március óta folyik hazánkban, az első autók augusztus végén érkeznek a szalonokba, de aki élőben szeretné megtekinteni az egyik első példányok egyikét az egy most zajló roadshow keretében több hazai márkakereskedésben találkozhat az autóval. Mi június végén fogjuk először vezetni a Ford újdonságát a szlovéniai médiapremieren – erről természetesen majd részletesen be is számolunk.

Az értékesítés a nagyobbik akkupakkal, 602 kilométeres WLTP hatótávval és 18,2 milliós induló árral kezdődik, de a negyedik negyedévtől rendelhető lesz a kisebb akkus alapmodell is, amely 15,9 millió forinttól indul majd.

Négy új villanyautóval készül a Ford Európának

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.