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 Régen a kínai gyártók vettek fel európai mérnököket, hogy megtanuljanak rendes autókat gyártani, ma az európaiak keresnek kínai tanárokat a fejlesztési idő és a költségek csökkentéséhez. A Renault is kínai segítséget kért az új Twingo tervezéséhez. Nem szégyen A Renault mindent meg akar tenni, hogy minél előbb a szalonokba kerülhessen a 20 ezer eurós, azaz – remélhetőleg – nyolcmillió alatti árcédulájú új elektromos Twingo. Bár az autó tervezőközpontja Franciaországban van és a gyártást is Európában fogja megkezdeni a cég villanyautós divíziója az Ampere, a tervezéshez egy kínai partner segítségét kérték, hogy minél gyorsabban és olcsóbban jussanak el a sorozatgyártásig. Az autógyártó szerint ez a döntés teljesen független a Volkswagennel korábban folytatott tárgyalások kimenetelétől. A német konszern egy ideig kacérkodott a gondolattal, hogy közösen gyártsa a kisautó alapjait a franciákkal és a Twingo alvázán jöjjön majd a szintén ebbe az árkategóriába szánt ID.1, de a tárgyalások nemrég kudarccal zárultak. A legesélyesebb gyártási helyszínnek a Renault szlovén gyára tűnik, ahol a jelenlegi elektromos Twingo is készül. A most kapható és a 2026 környékén érkező újdonság azonban csak névben lesz azonos, egy teljesen új, nulláról felépített modell kerül majd a szalonokba a jól csengő típusnév alatt. Mégsem lesz közös olcsó villanyautója a Renault-nak és a Volkswagennek Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!