PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== 2023 nyarán jelentette be az Audi, hogy a kínai trendek megfordításához külső segítséget kér, és a SAIC egyik márkájával az IM Motors nevű autógyártóval kötött szerződést helyi modellek kifejlesztésére és gyártására. Igazi kínai tempóban, már be is mutatták az első autót, egy 95 százalékban végleges prototípust. AUDI A híres négykarikás embléma helyett egy nagybetűs AUDI felirat díszíti annak a prototípusnak az orrát, amelyet most mutatott be az Audi Kínában. Audi E Concept Az E Concept névre hallgató jármű az első abban a sorban, amely a német vállalat és az egyik legnagyobb kínai gyártó, a SAIC együttműködéséből születik majd. A tíz éves megállapodás értelmében a SAIC IM Motors nevű márkája az anyacég műszaki alapjaira építve a németekkel közösen fejleszt autókat a kínai piacra. Az új vegyesvállalat nagyfokú önállóságot kapott, hogy a kínai viszonyok és igények ismeretében a német anyacég döntéshozatali rendszerét kikerülve gyorsan tudjon autókat fejleszteni – állítólag 12 hónapra rövidítették az ehhez szükséges időt a CnEVPost információi szerint. Audi E Concept Az E Concept az első modell prototípusa, amely a vállalat szerint már 95 százalékos készültségű és már jövőre gyártásba kerül. Helyi lapok azt is tudni vélik, hogy a sorozatgyártás tervezett kezdete 2025 augusztusa. Az autó a SAIC villanyautós alapjaira épül, amelynek az Audi által megpiszkált verzióját Advanced Digitized Platform névre keresztelték. Ennek része a SAIC egyik leányvállalatának, a Momenta vezetéstámogató rendszere, amely LiDAR szenzorok, kamerák és radarok segítségével lesz képes a fejlett autópályás és városi funkciókra. Audi E Concept A gyártáshoz nagy mértékben támaszkodnak a helyi, kínai ellátási láncra, a 100 kWh-s, 800 voltos rendszerű NMC akkut például a CATL szállítja. A kínai CLTC szabvány szerint 700 kilométeres hatótávot és 10 perc alatt 370 kilométer visszatöltését ígérik. A sportos kombira emlékeztető formájú 4,87 méter hosszú autó a helyi piacra gyártott Audi A4L és A6L közé fér be méretben és leginkább a NIO ET5 Touring vetélytársának szánják, ára is ebben a 42 ezer dollárnak megfelelő sávban mozog majd. Audi E Concept A cég vezetése szerint míg a világ más részein a prémium vásárlók átlagéletkora 55 év, Kínában ez 30-35 év, ezért más vonzó nekik, mint a németek hagyományos ügyfélkörének. A megkülönböztetést és a modernebb imázst hivatott az is segíteni, hogy a kocsin sehol nem látjuk a szokásos négykarikás emblémát, ehelyett egy új AUDI feliratot kapunk, ami természetesen, a mai trendeknek megfelelően, világít is. Az E Concept sorozatérett verziója után első körben még két modell, köztük egy SUV érkezik majd három éven belül – írja az Automotive News China. Az új projekt nem az első alkalom, hogy a két nagyvállalat együttműködik. A SAIC és az Audi egy másik vegyesvállalata gyártja a helyi piacra a Q5 E-tron modellt, míg a FAW és az Audi közös cége állítja elő a Q4 E-tron és Q6 E-tron kínai változatait. Audi E Concept A német cégnek szüksége is van a segítségre. A VW csoport prémium márkája a profit jelentős csökkenését könyvelte el, Kínában pedig csak 15 ezer villanyautót adtak el az idei év első kilenc hónapjában, miközben olyan cégek, mint a Nio, vagy az Xpeng hétszer-tízszer többet szállítottak le. Kínában az új autók piacának már közel harmadát a tisztán elektromos autók teszik ki. Eltűnhet a négy karika az Audi új kínai villanyautóiról 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!