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
auto
2024. 07. 27. szombat

Drasztikus szigorítás lépett életbe a londoni közlekedésben

21,5 fontot, azaz átszámítva 7450 forintot kell fizetniük azoknak az autósoknak, akik London belvárosába szeretnének behajtani hétköznap reggel 7 és este 6 között régi és korszerűtlen motorral felszerelt hagyományos autójukkal. A most életbe lépett T-charge elnevezésű szennyezési pótdíj összege 10 font, melyet a már 2003 óta érvényben lévő, jelenleg 11,5 fontos dugódíjon felül kell fizetniük a járműtulajdonosoknak minden nap, amikor a brit főváros központjában szeretnék használni autójukat. Így tehát az eddigi összegnek a dupláját kell fizetniük a szennyező kocsiknak.

Az intézkedés bevezetésével jelenleg Londonban lépnek fel legszigorúbban a benzin-és dízelautókkal szemben az egész világon, s ennek az oka egyértelmű: a krónikusan szennyezett levegő miatt egészségügyi válsághelyzet alakult ki a városban, aminek következtében évente 9000 londoni hal meg olyan betegségekben, melyek elkerülhetőek lennének tisztább levegővel. Sadiq Khan, londoni polgármester elmondása szerint a probléma nem oldható meg csupán ezzel a lépéssel, egy sokkal nagyobb terv megvalósítására van szükség. Ez még a mostaninál is magasabb összegeket fog jelenteni a hagyományos autósok számára.

Londonnak azon területe, ahol kötelező a díjfizetés, Forrás: The Sunday Times

A pótdíj kifizetésére minden olyan jármű üzemeltetője köteles, amelyek Euro 4 kibocsátási norma előttiek, azaz döntően 2006 előtt lettek regisztrálva, de érdemes minden, 2008 előtt beregisztrált autó tulajdonosának megnézni, hogy vonatkozik-e rá az új szigorítás. A behajtási díjkötelezettség alól mentesülnek a sürgősségi szolgálatok járműi, a tömegközlekedési járművek, valamint a taxik. Továbbá mentességet, vagy kedvezményt kapnak az elektromos és a hibrid autók tulajdonosai, valamint azon hagyományos autók vezetői, melyek rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátással rendelkeznek.

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

A londoni polgármester kíméletlen fellépése a szennyező autók ellen egyébként kimondottan népszerű a helyiek körében. A mostani szigorítást, melynek célja az emberek hozzászoktatása a 2019-ben megjelenő „ultra alacsony kibocsátási zónákhoz”, a város lakosságának 74%-a támogatja.

Vajon a magyar autótulajdonosok mit szólnának, ha napi 7450 forintot kellene fizetniük a budapesti belvárosi autózásért?

Forrás: The Guardian, Magyar Nemzet

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.