PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== A közelmúltban 17 olyan (ismert) tűzeset fordult elő, amelyben Hyundai Kona modellek kaptak lángra. A szerencsétlenségek java (15 autó) Dél-Korában, egy Kanadában egy pedig Ausztriában történt. A Hyundai 2020 őszén világszerte összesen 77.000 db 2017 szeptembere és 2020 márciusa között gyártott Konát hívott vissza, melyeken szoftverfrissítést hajtottak végre, de a probléma valós oka – eddig – ismeretlen volt. A gond néhány hete kezdett eszkalálódni, amikor egy a visszahíváson már átesett Kona is lángra kapott Dél-Koreában. Így Dél-Korea Közlekedési Minisztériuma is sürgette a probléma mielőbbi megoldását. Visszahíváson átesett Hyundai Kona gyulladt ki Dél-Koreában A statisztika az LG Energy Solutions (korábban LG Chem) által gyártott akkumulátor cellákra terelte a gyanút, ugyanis minden kigyulladt autó LG akkuval készült, és egyetlen autó sem volt érintett abból a kisebb sorozatból, melyekbe az SK Innovation által szállított cellákat építették be. A probléma oka közös lehet a GM által gyártott, szintén LG akkukkal szerelt Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e tűzesetekkel. A World Today News híre szerint a napokban bizonyítást nyert, hogy a kigyulladás oka az akkumulátor cellákban keresendő. A cikk „iparági forrásokra” hivatkozva azt állítja, hogy a Hyundai Motor Company Namyang Kutatóközpontjában kritikus cellahibát fedeztek fel egy a visszahíváson már átesett tisztán elektromos Konából származó akkumulátorban. A bejelentést követően az LG Energy Solutions illetékese is felkereste a Namyang Kutatóközpontot és megerősítette a felfedezett problémát. Minden századik Konában akkut cseréltek a visszahíváson A hírek szerint az LG Energy Solutions még egyeztet az illetékes minisztériummal az eredmények és a várható intézkedések nyilvánosságra hozataláról, de azt már elismerték, hogy a tűz forrása az akkumulátor. A lap idézi a minisztérium egyik tisztviselőjét, aki szerint a hivatalos bejelentést követően az LG Energy Solution-nek kell vállalnia a felelősséget, és világszerte ki kell cserélnie minden érintett elektromos Kona akkumulátorát. Borulhat minden: 10 évre kitiltották az SK Innovation aksijait az USA-ból Címlapkép: SBS8News PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!