Itt az IONIQ 5 magyar árlistája

Február 23-án mutatkozott be az év egyik leginkább várt villanyautós újdonsága, a Hyundai első e-GMP platformra épülő, alapoktól elektromos autónak tervezett modellje, az IONIQ 5. Most, három héttel később, végre megismerhetjük a részletes magyar ár- és felszereltség listáját is.

Elsősorban a taxisok számára lehet remek hír, hogy a kisebb, 58 kWh akkuval szerelt hátsó kerekes modell éppen befért a 15 milliós állami támogatási határ alá. A legdrágább változat a nagy akkus (72,6 kWh), összkerekes, 313 lóerős, szinte minden megrendelhető opciót tartalmazó First Edition listaára 21.999.000 Ft, de jelenleg most 1 millió kedvezménnyel 20.999.000 forintért vásárolható meg, amit már csak a metál- vagy matt fényezés növelhet 95-295.00 forinttal.

Az alacsonyabb felszereltségekhez 495.000 forintért vásárolható meg a vezetőasszisztens csomag, amely távirányítható parkolórendszert, 360 fokos tolatókamerát, holttér figyelő monitort is tartalmaz. A három fázisú fedélzeti töltő nem feláras, teljesítménye 10,5 kW, de egy fázisról is 7 kW-tal tölthető az autó. A 3,6 kW maximális teljesítményű V2L opció felára 200.000 Ft, a vonóhorog előkészítés 50.000 forintba kerül. Az együtt nem rendelhető panoráma napfénytető és a szolártető felára egyaránt 495.000 Ft. A szélvédőre vetítő hatalmas, 44″ HUD kijelzőért 450.000 Ft-ot kell fizetni, ez azonban nem csak a First Edition, de az Executive felszereltség esetén is alapáron jár. A hőszivattyús fűtésért 395.000 forintot, az akkumulátor fűtő rendszerért 100.000 forintot kell fizetnünk.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.